EN
  • Anasayfa
  • TAR359 Avrupa İktisat Tarihi I (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAR359 - Avrupa İktisat Tarihi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Avrupa İktisat Tarihi I TAR359 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN
Ders Veren
Amaç

Bu derste öğrencilerin Avrupa ekonomisi hakkında bilgi sahibi olması ve tarihsel süreçte meydana gelen olayların ekonomik arka planının anlaşılması hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Bu derste iktisat tarihinin önemi kavranmaya, Avrupa'daki ekonomi politikaları ve modelleri incelenmeye, ticaretin devletler arasındaki ilişkiler üzerindeki rolü anlaşılmaya, devletlerin ekonomi pratiklerini etkileyen sosyo-kültürel gelişmeler değerlendirilmeye çalışılacaktır.

Ders Kaynakları Donald Quataert, Osmanlı Devleti'nde Avrupa İktisadi Yayılımı ve Direniş (1881-1908), İletişim, İstanbul 2021.
Prasannan Parthasarathi, Avrupa Zenginleşirken Asya Neden Yoksul Kaldı? Küresel Ekonomik Ayrışma 1600-1850, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2019.
Merry E. Wiesner-Hanks, Erken Modern Dönemde Avrupa 1450-1789, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013.
Michel Beaud, Kapitalizmin Tarihi 1500-2010, Yordam Kitap, İstanbul 2018.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İktisat Tarihine Giriş Ders
2 İlkçağda İktisadi Gelişme Ders
3 Roma İmparatorluğu'nda Ekonomi Ders
4 Ortaçağda Avrupa Ekonomisi Ders
4 Ortaçağda Avrupa Ekonomisi Ders
6 Teknoloji ve İktisat Tarihi, 1450-1600 Ders Tartışmalı Ders
7 Coğrafi Keşifler ve Avrupa Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav
9 Teknoloji ve İktisat Tarihi, 1600-1789 Ders Tartışmalı Ders
10 Avrupa ve Osmanlı Devleti'nde Ticaret Ders
11 Uluslararası Ticaret ve Merkantilizm Ders Tartışmalı Ders
12 Dünya Ekonomisi ve Avrupa Ders Tartışmalı Ders
13 Ekonomik Güç Dengesinin Değişmesi Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
15 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler iktisat tarihinde meydana gelen gelişmeleri anlayabilecek metodolojik bilgiye sahip olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler Avrupa ve Osmanlı Devleti'ndeki kurumları kıyaslayabilecek altyapıya sahip olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler Avrupa'daki ekonomi politikaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenciler iktisat tarihinde meydana gelen gelişmeleri anlayabilecek metodolojik bilgiye sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Avrupa ve Osmanlı Devleti'ndeki kurumları kıyaslayabilecek altyapıya sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Avrupa'daki ekonomi politikaları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -