Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Tarihi II | TAR356 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Refik ARIKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İlk dönemdeki öğrenmelere devam ederek, Türk İslam medeniyetinde müstesna yere sahip olan Uygur, Selçuklu ve Osmanlı sanatına dair örneklerden yola çıkarak bilgi sunmak. |
Ders İçeriği |
Kubbe tipi mimari, kervansaray, cami, medrese, şifahane, su yolları, minare, çadır tipi mimari. |
Ders Kaynakları |
Aslanapa, O., Türk Sanatı I-II, İstanbul, 1984
Kuban, D., Divriği Mucizesi, Selçuklular Çağında İslam Bezeme Sanatı Üzerine Bir Deneme, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1999. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Orta Asya Türk kültürünün temel özellikleri ile tanıtılması | |
2 | Temel özellikleri ile Anadolu öncesi Türk sanatı | |
3 | Uygur sanatının genel özelliklerinin değerlendirilmesi(mimari, heykel, resim) | |
4 | Erken İslam sanatının doğuşu ve özellikleri | |
5 | Emevi ve Abbasi sanatlarının genel özellikleri, seçili örnekler | |
6 | İlk Türk İslam mimari örnekleri, Selçuklu devletinin siyasi ve toplumsal yapısı ile sanatlarının temel özellikleri, seçili örnekler | |
7 | Anadolu Selçuklu mimarisi ve işlevlerine göre mimari yapıların gruplandırılması | |
8 | vize sınavı | |
9 | Selçuklu cami ve mescitlerinin mimari ve bezeme özellikleri, seçili örnekler | |
10 | Selçuklu medrese ve şifahanelerinin(dar’üş-şifa) mimari ve bezeme özellikleri, seçili örnekler | |
10 | Osmanlı medrese ve şifahanelerinin(dar’üş-şifa) mimari ve bezeme özellikleri, seçili örnekler | |
11 | Osmanlı kervansaray ve mezar yapılarının(türbe, kümbet) mimari ve bezeme özellikleri, seçili örnekler | |
12 | Osmanlı çini ve seramik sanatı, çini sanatında kullanılan motiflerin özellikleri, seçili örnekler | |
13 | Osmanlı sanatı minyatür, kitap sanatı genel özellikleri, seçili örnekler | |
14 | Osmanlı sanatı taş işçiliği ve maden sanatı genel özellikler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk Sanatını dönemsel ve bölgesel üslup farklıları açsından inceleyerek değerlendirebilecektir. | |||
Başlangıcından Büyük Selçuklu dönemi sonuna kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilecektir | |||
Başlangıcından Osmanlı dönemi sonuna kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilecektir | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini neden sonuç ilişkisi içerisinde inceleyerek açıklayabilecektir. | |||
Türk Mimarisinde yapı tipleri ve plan tiplerinin oluşum ve değişim özelliklerini örnekler üzerinde tartışır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Sanatını dönemsel ve bölgesel üslup farklıları açsından inceleyerek değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başlangıcından Büyük Selçuklu dönemi sonuna kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başlangıcından Osmanlı dönemi sonuna kadar Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini neden sonuç ilişkisi içerisinde inceleyerek açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Mimarisinde yapı tipleri ve plan tiplerinin oluşum ve değişim özelliklerini örnekler üzerinde tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |