Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Müziği I | TAR467 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Müzik tarihi bilgisi, soyut düşünme becerisini geliştirebilme, müzik ve toplumsal yapı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. |
Ders İçeriği |
Sanat tarihi kuramları şu alt-başlıklarla anlatılmaktadır: İnsanda yaratıcı düşünceye yaklaşımlar, sanatsal çalışmaya ilgi, çağlar boyunca koleksiyoncuların ve diletant'ların idealleri. |
Ders Kaynakları |
Müzik Tarihi - İlhan Mimaroğlu
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı Eğitimde müziğin önemi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Ses kavramı; sesin oluşumu, yükseklik, gürlük, tını kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Müzik yazısı (notasyon) | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Ritim, hız ve gürlük terimleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Çalgıların oluşum, gelişim evreleri ve ses tınıları, çalgı türleri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Diyafram nefesi ve diyafram eğitimi Diyafram geliştirme çalışmaları ve egzersizleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | İnsan sesleri ve çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Müzik kaynakları | Ders |
9 | Ses ısıtma ve nefes çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Usuller ve elle vuruş şekilleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Toplu ritim tutma çalışmaları ve ritim çalgıları ile uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Yürüyüş ve hareketlerle ritim çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | İstiklal marşının okunması İstiklal marşının el ile vuruşlarının yapılması | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Marşlara ritimle eşlik etme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Müzik ile ilgili tarihsel gelişim ve temel kuramsal bilgi edinir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Müzik ile ilgili temel beceri ve teknikleri öğrenir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Temel müzik kurallarını bilme | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ses ve nefes açma ile ilgili kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygulayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kaliteli ve iyi müziği tanımlayabilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Müzik ile ilgili tarihsel gelişim ve temel kuramsal bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müzik ile ilgili temel beceri ve teknikleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel müzik kurallarını bilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ses ve nefes açma ile ilgili kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kaliteli ve iyi müziği tanımlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |