EN
  • Anasayfa
  • TAR467 Türk Müziği I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TAR467 - Türk Müziği I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Müziği I TAR467 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ
Ders Veren
Amaç

Müzik tarihi bilgisi, soyut düşünme becerisini geliştirebilme, müzik ve toplumsal yapı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme.

Ders İçeriği

Sanat tarihi kuramları şu alt-başlıklarla anlatılmaktadır: İnsanda yaratıcı düşünceye yaklaşımlar, sanatsal çalışmaya ilgi, çağlar boyunca koleksiyoncuların ve diletant'ların idealleri.

Ders Kaynakları Müzik Tarihi - İlhan Mimaroğlu
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı Eğitimde müziğin önemi Ders Tartışmalı Ders
2 Ses kavramı; sesin oluşumu, yükseklik, gürlük, tını kavramları. Ders Tartışmalı Ders
3 Müzik yazısı (notasyon) Ders Tartışmalı Ders
4 Ritim, hız ve gürlük terimleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Çalgıların oluşum, gelişim evreleri ve ses tınıları, çalgı türleri Ders Tartışmalı Ders
6 Diyafram nefesi ve diyafram eğitimi Diyafram geliştirme çalışmaları ve egzersizleri Ders Tartışmalı Ders
7 İnsan sesleri ve çeşitleri Ders Tartışmalı Ders
8 Müzik kaynakları Ders
9 Ses ısıtma ve nefes çalışmaları Ders Tartışmalı Ders
10 Usuller ve elle vuruş şekilleri Ders Tartışmalı Ders
11 Toplu ritim tutma çalışmaları ve ritim çalgıları ile uygulama Ders Tartışmalı Ders
12 Yürüyüş ve hareketlerle ritim çalışmaları Ders Tartışmalı Ders
13 İstiklal marşının okunması İstiklal marşının el ile vuruşlarının yapılması Ders Tartışmalı Ders
14 Marşlara ritimle eşlik etme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müzik ile ilgili tarihsel gelişim ve temel kuramsal bilgi edinir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Müzik ile ilgili temel beceri ve teknikleri öğrenir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Temel müzik kurallarını bilme Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ses ve nefes açma ile ilgili kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygulayabilir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kaliteli ve iyi müziği tanımlayabilir Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Müzik ile ilgili tarihsel gelişim ve temel kuramsal bilgi edinir. - - - - - - - - - - - - - -
Müzik ile ilgili temel beceri ve teknikleri öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Temel müzik kurallarını bilme - - - - - - - - - - - - - -
Ses ve nefes açma ile ilgili kişisel ve grupla yapılan egzersizleri uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Kaliteli ve iyi müziği tanımlayabilir - - - - - - - - - - - - - -