Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Müziği II | TAR468 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Fatih ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Önceki dönem öğrenmelere devam etmek |
Ders İçeriği |
Osmanlılarda müzik, başlıca besteciler, Osmanlı dönemi müzik yazmaları, saz ve söz mecmuaları, Türklerin Balkanlara yayılmaları, çeşitli müzik kültürleriyle etkileşimleri ve yeni müzik oluşumları konuları işlenir. |
Ders Kaynakları |
AK Ahmet Şahin, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, Tarihsiz.
ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010. ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002. ÖZALP Nazmi, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, 2000. ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010. AK Ahmet Şahin, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, Tarihsiz. ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türk Müziği’nin Kökeni. Başlangıçtan Anadolu’ya örnekleriyle Türk Mûsıkîsi. | |
2 | Osmanlı’dan günümüze örnekleriyle Türk Mûsıkîsi. | |
3 | Türk Müziği’nin formları ve örnekleri. | |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | |
9 | Türk Halk Müziği eser icrası. | |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | |
9 | Türk Halk Müziği eser icrası. | |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | |
9 | Türk Halk Müziği eser icrası. | |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | |
9 | Türk Halk Müziği eser icrası. | |
12 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | |
13 | Âşıklık geleneği ve örnekleri. | |
14 | Dünyada ve ülkemizde, günümüzün müzik problemleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |