Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon | İNM454 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Amaç |
Restorasyon yöntemlerinin araştırılması |
Ders İçeriği |
Restorasyon ve koruma anlayışı, koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli. Anıt ve sit kavramları. Tarihi yapılarda bozulma nedenleri. Venedik Tüzüğü. Restorasyon öncesinde ve sonrasında yapılan belgeleme çalışmaları. Restorasyon uygulamasında müdahale tipleri. Tarihi çevre koruma fikrinin gelişimi; sit kavramı, sit çeşitleri, bölgesel koruma. Kültür varlıklarının korunması ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi. 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu. |
Ders Kaynakları |
Erder C., Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, 1975.
Jokilehto J., Mimari Koruma Tarihi, İngiltere 2005. Kuban D., Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul, 2000. Naumann R., Eski Anadolu Mimarlığı, Ankara, Türkiye, 1998. Uluslararası Konferans Çalışmaları, İstanbul, 2000, 2000. Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon, İstanbul, 1996. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 4 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Koruma Anlayışının Evrimi Ve 19. Yüzyıl Kuramları İle Çağdaş Bilimsel Kuramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Anıt Kavramı, Türleri, Tanımı | |
3 | Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan İç Ve Dış Nedenler | Grup Çalışması |
4 | Bir Bütün Olarak Çevre Ve Sit Koruma | |
5 | Türkiye’de Tarihsel Çevreyi Oluşturan Mimari Mirasın Kronolojik Değerlendirmesi: 19. Ve 20. Yüzyıl. | |
6 | Korunması Gereken Kültürel Ve Doğal Değerlerin Sınıflandırılması, Hukuk Piramidi Ve Koruma Kanunu. | |
7 | Koruma Ve Restorasyon Uygulama Terminolojisi: Restorasyon Çalışmalarında İzlenen Süreç. | Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | Grup Çalışması |
8 | Koruma Ve Restorasyonda Kullanılan Araştırma Yöntemleri, Bilgi Ve Veri Toplama. | |
10 | Restorason Çalışmaları Sürecinde Kullanılan Proje Tipleri, Proje Örnekleri Ve Kullanım Amaçları. | |
11 | Restorasyon Yöntemleri. | |
11 | Restorasyon Yöntemleri. | |
14 | Yarıyıl sonu sınavı | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri bilir | Sözlü Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını bilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Koruma konusunda Türkiye’de ve Dünya’da uluslararası boyutaa nasıl bir örgütlenme olduğunu bilir | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur | Sözlü Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Anıt kavramını ve anıtları tehdit eden bozulma nedenlerini bilir. | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri bilir | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını bilir | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Koruma konusunda Türkiye’de ve Dünya’da uluslararası boyutaa nasıl bir örgütlenme olduğunu bilir | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 |
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 |
Anıt kavramını ve anıtları tehdit eden bozulma nedenlerini bilir. | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 |