Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ulaşım Yapıları Tasarımı | İNM315 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Amaç |
ulaşım yapıları kavramını öğrenir |
Ders İçeriği |
Karayolu planlaması, Trafik, |
Ders Kaynakları |
Karayolu Nadir yayla
Karayolu Nadir yayla |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel bağıntılar | |
2 | karayolu elemanları | |
3 | Karayolu elemanları | |
4 | Karayolu planlaması | |
5 | karayolu planlaması | |
6 | Düşey kurp | |
9 | yatay kurp | |
8 | Sınav | |
9 | yatay kurp | |
10 | enkesit | |
11 | Boykesit | |
12 | karayolu projesi | |
12 | karayolu projesi | |
14 | Drenaj |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
karayolu tanımlarını öğrenir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
karayolu tanımlarını öğrenir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
trafik hesaplamaları ve kapasite kavramını öğrenir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
yatay kurp ve proje elemanlarını öğrenir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
drenaj yapılarını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
karayolu tanımlarını öğrenir | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
karayolu tanımlarını öğrenir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
trafik hesaplamaları ve kapasite kavramını öğrenir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
yatay kurp ve proje elemanlarını öğrenir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
drenaj yapılarını öğrenir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |