Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidroloji | İNM210 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Amaç |
Hidroloji bilgisine sahip bir mühendis, sistematik olarak su ile ilgili mühendislik projelerinin yapılabilmesi ve geleceğe ait proje kriterlerinin belirlenmesi konusunda kuvvetli bir donanım elde etmiş olacaktır. |
Ders İçeriği |
Hidrolojiye Giriş; Buharlaşma; Terleme ve Sızma ; Yağış ; Yüzeysel Akış ; Yağış-Akış İlişkisi ; Birim Hidrograf Metodu ; Sentetik Birim Hidrograf Metotları ; Taşkın Debilerinin Tayini ; Taşkın Öteleme ; Kaynak Tipleri ; Akifer Tipleri ; Yeraltısuyu Hidroliği ; Kuyu Hidroliği |
Ders Kaynakları |
Mühendislik Hidrolojisi, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, Nurinnisa Usul, 2008.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hidrolojiye giriş | Ders |
2 | Hidrolojik çevrim | Ders |
3 | Sistem kavramı | Ders |
4 | Hidrometeorolojik (İklimsel) Faktörler | Ders |
5 | Güneş radyasyonu, sıcaklık, atmosfer basıncı | Ders |
6 | Nem, rüzgar | Ders |
7 | Yağış: Yağış çeşitleri, yağışın oluşum mekanizması, yağışın ölçümü | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Yağış: Yağış verisinin analizi, alansal ortalama yağışın hesapları | Ders |
10 | Buharlaşma ve sızma | |
11 | Havza | |
12 | Yüzeysel akış (akarsu akımı): Yağış-akış ilişkisi | |
13 | Birim hidrograf metodu, sentetik birim hidrograf metodu | Ders |
14 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 |