Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmede Mesleki Eğitim | İNM494 | 8 | 5 + 10 | 30,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Ön Koşul Dersler | |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, İşletmede Mesleki Eğitim ile öğrenim süresinde aldıkları bilgilere dayalı uygulama becerisi kazandırmak, ilgili programa ait çalışma sahalarını yakından tanıtmak, öğrenim süresi içinde kazanılan bilgi ve becerileri pekiştirecek biçimde uygulamalarda bulunarak işletme deneyimlerini arttırmak, sorun çözme becerisi kazandırmak, işletme personeli ile uyumlu bir takım çalışması yapabilme ve iyi iletişim kurabilme alışkanlığını kazandırmak, sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri tanıtmak, çalışma hayatına hazırlanma fırsatı sağlamak ve adaptasyon süresini en aza indirmeye yardımcı olmaktır. |
Ders İçeriği |
İşletmede Mesleki Eğitim ile İlgili Mevzuat ve Uygulamalar, İş Sağlığı ve Güvenliği, İş Hukuku, Mühendislik Etiği, Mühendislik Uygulamalarının Sağlık, Çevre ve Güvenlik Etkileri, Mühendislik Standartları, Kalite Yönetimi ve Standartları, Sürdürülebilir Kalkınma, Risk yönetimi, Mühendislik davranışları, İşyeri Süreçleri, Raporlama Teknikleri |
Ders Kaynakları |
Mühendislik Etiği Dr. Aylin Geçer, Prof. Dr. Aynur Büyükutku
İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Teori – Uygulama – Yönetmelik Dr. Öğr. Üyesi Hasan Selçuk Selek |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 70 | 560 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 70 | 210 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 772 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 30,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmenin iç yapısı hakkında oryantasyon programının yapılması. | Tartışmalı Ders |
2 | İlgili departman işleyiş süreçlerine ilişkin günlük haftalık plan yapabilme yeteneğini kazandırma amaçlı yapılan işlerin izlenmesi. | Tartışmalı Ders |
3 | İlgili departman işleyiş süreçlerine ilişkin günlük, haftalık plan yapabilme yeteneğini kazandırma amaçlı yapılan işlerin izlenmesi. | Tartışmalı Ders |
4 | Problem çözme yeteneğini kazandırma amaçlı yaşanan vakaları ve çözüm yollarını araştırma çalışması. | Tartışmalı Ders |
4 | Problem çözme yeteneğini kazandırma amaçlı yaşanan vakaları ve çözüm yollarını araştırma çalışması. | Tartışmalı Ders |
4 | Problem çözme yeteneğini kazandırma amaçlı yaşanan vakaları ve çözüm yollarını araştırma çalışması. | Tartışmalı Ders |
7 | İşletmede oluşabilecek sorunlara çözüm bulmak için çalışmak. | Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav | |
4 | Problem çözme yeteneğini kazandırma amaçlı yaşanan vakaları ve çözüm yollarını araştırma çalışması. | Tartışmalı Ders |
10 | Sunum hazırlama yetkinliğini geliştirme amaçlı iş akışı ile ilgili araştırmalar yapma ve power point hazırlama. | Tartışmalı Ders |
11 | İşletme içi ve dışı kişilerle olan ilişkileri yürütmede sorumluluk alma, ekip çalışmasını gözlemleme ve kişisel iletişim yeteneğini geliştirme. | Tartışmalı Ders |
11 | İşletme içi ve dışı kişilerle olan ilişkileri yürütmede sorumluluk alma, ekip çalışmasını gözlemleme ve kişisel iletişim yeteneğini geliştirme. | Tartışmalı Ders |
13 | Eğitimini aldığı alanda işletme operasyon süreçleri hakkında öğrendiği bilgileri kullanma ve uygulama. | Tartışmalı Ders |
14 | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş süreçlerinde karşılaşılan sorunlara ve problemlere çözüm önerisi getirebilme konusunda araştırma yapma ve analitik düşünme becerisine sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel ekonomik gelişmeleri takip ederek, iş hayatına olan yansımalarını değerlendirebilme yetkinliği kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İlgili departmanlardaki çalışanların görev, sorumluluk ve faaliyetlerini yerinde görerek, iş süreçlerini izleme ve yönetme bilgi birikimine sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş süreçlerinde karşılaşılan sorunlara ve problemlere çözüm önerisi getirebilme konusunda araştırma yapma ve analitik düşünme becerisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel ekonomik gelişmeleri takip ederek, iş hayatına olan yansımalarını değerlendirebilme yetkinliği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlgili departmanlardaki çalışanların görev, sorumluluk ve faaliyetlerini yerinde görerek, iş süreçlerini izleme ve yönetme bilgi birikimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |