Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Betonda Deneysel Araştırma Yöntemleri | İNM462 | 8 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bir yöntem kullanmak suretiyle, belli bir müdahalenin kontrol altına alınmış koşullarda belli bir sorunun çözümünde ne derece etkili olacağını görmek için yapılır. Araştırmacı çalışmalarını kontrol edilebilir ortamlarda yürütür ve ele aldığı bir değişkenin neleri, ne oranda etkilediğini ve hangi şartlar altında değiştiğini belirlemeye çalışır. |
Ders İçeriği |
Araştırma konusunun, amacının, probleminin, değişkenlerinin, katılımcılarının belirlenmesi, grupların oluşturulması, uygulamanın yürütülmesi, verilerin toplanması, analiz ve sonuçların karşılaştırılarak değerlendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Metin, Mustafa. (2014). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
ARIKAN Rauf. Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2004. Mesleki Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. H.Murat Özelli. Saunders, M., Lewis, P. & Thornhill, A. (2012) “Research Methods for Business Students” 6th ed., Pearson Education Limited. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 8 | 5 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Deneysel konuların belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması | Tartışmalı Ders |
2 | Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması | Tartışmalı Ders |
2 | Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması | Tartışmalı Ders |
2 | Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması | Tartışmalı Ders |
6 | Laboratuvar kurallarının öğrenilerek deneysel ekipmanların oluşturulması | Tartışmalı Ders |
7 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi | Tartışmalı Ders |
8 | Deneysel çalışmalara ait ara raporların teslimi | Tartışmalı Ders |
7 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi | Tartışmalı Ders |
7 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi | Tartışmalı Ders |
7 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi | Tartışmalı Ders |
7 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi | Tartışmalı Ders |
7 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi | Tartışmalı Ders |
14 | Deneysel çalışmalara ait raporun teslim edilmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Deneysel araştırma yönteminde bir olaydaki değişkenin sonuca etkilerinin gözlenebilmesi ve sebep-sonuç ilişkisini test eder | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çözüm üretme yeteneğini geliştirir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Soru sorma, inceleme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği geliştirir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karar verme çabasının oluşturduğu bir öğrenme ve bilgi edinme sürecini gerçekleştirir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel araştırma yönteminde bir olaydaki değişkenin sonuca etkilerinin gözlenebilmesi ve sebep-sonuç ilişkisini test eder | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
Çözüm üretme yeteneğini geliştirir | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 |
Soru sorma, inceleme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği geliştirir | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Karar verme çabasının oluşturduğu bir öğrenme ve bilgi edinme sürecini gerçekleştirir | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |