EN
  • Anasayfa
  • İNM462 Betonda Deneysel Araştırma Yöntemleri (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İNM462 - Betonda Deneysel Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Betonda Deneysel Araştırma Yöntemleri İNM462 8 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Ders Veren
Amaç

Bir yöntem kullanmak suretiyle, belli bir müdahalenin kontrol altına alınmış koşullarda belli bir sorunun çözümünde ne derece etkili olacağını görmek için yapılır. Araştırmacı çalışmalarını kontrol edilebilir ortamlarda yürütür ve ele aldığı bir değişkenin neleri, ne oranda etkilediğini ve hangi şartlar altında değiştiğini belirlemeye çalışır.

Ders İçeriği

Araştırma konusunun, amacının, probleminin, değişkenlerinin, katılımcılarının belirlenmesi, grupların oluşturulması, uygulamanın yürütülmesi, verilerin toplanması, analiz ve sonuçların karşılaştırılarak değerlendirilmesi.

Ders Kaynakları Metin, Mustafa. (2014). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
ARIKAN Rauf. Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
Mesleki Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. H.Murat Özelli.
Saunders, M., Lewis, P. & Thornhill, A. (2012) “Research Methods for Business Students” 6th ed., Pearson Education Limited.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 8 5 40
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Uygulama 2 Uygulama 2 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 132
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Deneysel konuların belirlenmesi Tartışmalı Ders
2 Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması Tartışmalı Ders
2 Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması Tartışmalı Ders
2 Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması Tartışmalı Ders
2 Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması Tartışmalı Ders
6 Laboratuvar kurallarının öğrenilerek deneysel ekipmanların oluşturulması Tartışmalı Ders
7 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi Tartışmalı Ders
8 Deneysel çalışmalara ait ara raporların teslimi Tartışmalı Ders
7 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi Tartışmalı Ders
7 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi Tartışmalı Ders
7 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi Tartışmalı Ders
7 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi Tartışmalı Ders
7 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi Tartışmalı Ders
14 Deneysel çalışmalara ait raporun teslim edilmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deneysel araştırma yönteminde bir olaydaki değişkenin sonuca etkilerinin gözlenebilmesi ve sebep-sonuç ilişkisini test eder Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çözüm üretme yeteneğini geliştirir Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Soru sorma, inceleme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği geliştirir Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Karar verme çabasının oluşturduğu bir öğrenme ve bilgi edinme sürecini gerçekleştirir Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Deneysel araştırma yönteminde bir olaydaki değişkenin sonuca etkilerinin gözlenebilmesi ve sebep-sonuç ilişkisini test eder 4 5 3 5 3 4 4 3 5 5
Çözüm üretme yeteneğini geliştirir 4 3 5 4 5 4 3 4 3 5
Soru sorma, inceleme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği geliştirir 4 5 3 2 5 3 4 5 4 5
Karar verme çabasının oluşturduğu bir öğrenme ve bilgi edinme sürecini gerçekleştirir 4 5 3 3 4 2 3 3 4 4