Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Kimya | KIM103 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK |
Ders Veren | Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerde kimyanın temel kavram ve prensiplerine ilişkin sağlam bir temel oluşturmak, kimyanın günlük yaşantımızda önemli bir rol oynadığını örneklerle göstererek öğrencilere kimyayı sevdirmektir. |
Ders İçeriği |
Maddelerin özellikleri ve ölçümü, atomlar ve atom kuramı, asitler ve bazlar, periyodik sistem, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler ve stokiometri, gazlar ve gaz karışımları, termokimya., Kimyasal bağlar |
Ders Kaynakları |
Genel Kimya: Prensipler ve Modern Uygulamalar, Petrucci, R.H.; Harwood, W.S.; Herring, F.G.; Madura, J.D., 9. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2007. Cimya, Chang, R.,9. Baskıdan Çeviri, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2007
Hill, Petrucci, McCreary ve Perry (2005) Genel Kimya 4. Ed. Pearson Kimya, Raymond chang, Beta Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Madde özellikleri ve ölçümü. | Tartışmalı Ders |
2 | Atomlar ve atom kuramları. | Tartışmalı Ders |
3 | Kimyasal bileşikler. | Tartışmalı Ders |
4 | Kimyasal Reaksiyonlar | |
5 | Sulu çözelti tepkimeleri | |
6 | Gazlar | |
6 | Gazlar | |
8 | Ara sınav, Termokimya | Tartışmalı Ders |
9 | Atomun elektron yapısı | |
10 | Periyodik çizelge ve atomların özellikleri | |
11 | Kimyasal Bağ I, Temel kavramlar | |
12 | Kimyasal Bağ II, Bağ Kuramları | |
13 | Sıvılar Katılar ve Moleküller arası kuvvetler | |
14 | Çözeltiler ve fiziksel özellikler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maddeyi tanımlayabilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Atomun yapısını açıklayabilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Elektron, proton, nötron kavramlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kimyasal bağları kurabilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bileşikleri adlandırabilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maddeyi tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Atomun yapısını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektron, proton, nötron kavramlarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal bağları kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bileşikleri adlandırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |