Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Olasılık ve İstatistik | IST201 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Amaç |
İstatistik yöntemlerin mühendislik uygulamaları dikkate alınarak ortaya konulması ve rassal karakterdeki olayların çözümünde olasılıksal yaklaşımın ve karar verme becerisinin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
İstatistiğin tanımı, konusu ve amacı; Temel kavramlar, Frekans Dağılımları, Merkezi eğilim ölçüleri, Olasılık, Kesikli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları, Sürekli rassal değişkenler ve normal dağılım, Örnekleme, İstatistiksel tahminleme, Hipotez testleri, Regresyon ve korelasyon |
Ders Kaynakları |
A course in probability, N. A. Weiss, 2006
Probability and statistics for engineers , Beyhan Oğuz, 1998 Olasılık ve İstatistik Hasan ÖNAL, “Olasılık Kuramı ve Raslantı Süreçleri”, ISBN: 9944-5356-0-5, Tavaslı Matbaacılık, 2006 Sheldon Ross, “ A first Course in Probability”, 6th Edition, ISBN 0-13-121802-6, Prentice-Hall, 2002 Necla ÇÖMLEKÇİ vd. “Olasılık ve İstatistik”, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 406, ISBN: 975-492-167-9, 1991 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistiğin tanımı | |
2 | İstatistiğin konusu ve amacı | |
3 | Temel kavramlar | |
4 | Frekans Dağılımları | |
5 | Merkezi eğilim ölçüleri | |
6 | Olasılık | |
7 | Ara Sınav | Problem Çözme |
8 | Kesikli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları | |
9 | Sürekli rassal değişkenler ve normal dağılım | |
9 | Sürekli rassal değişkenler ve normal dağılım | |
11 | Örnekleme | |
12 | İstatistiksel tahminleme | |
13 | Hipotez testleri | |
14 | Regresyon ve korelasyon |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Olaylar içindeki belirsizlikleri temsil etmek için, olasılık kavramlarını, ve rassal değişkenleri kullanmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Olasılık ve istatistik uygulamalarına aşina olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Olasılık yoğunluk ve kümülatif dağılım fonksiyonlarını içeren olasılık hesaplama problemlerini çözmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Nümerik verilerin istatistiklerini hesaplamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dağılım problemlerini çözmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olaylar içindeki belirsizlikleri temsil etmek için, olasılık kavramlarını, ve rassal değişkenleri kullanmak | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Olasılık ve istatistik uygulamalarına aşina olmak | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |
Olasılık yoğunluk ve kümülatif dağılım fonksiyonlarını içeren olasılık hesaplama problemlerini çözmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Nümerik verilerin istatistiklerini hesaplamak | 5 | 5 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Dağılım problemlerini çözmek | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |