EN
  • Anasayfa
  • TOS205 Halkla İlişkiler (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TOS205 - Halkla İlişkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halkla İlişkiler TOS205 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emrah DOKUR
Ders Veren
Amaç

Bir kuruluşu ya da işletmeyi kendi çalışanlarına, hedef kitleyi oluşturan tüm müşterilerine benimsetmek, onların desteklerini kazanmak ve olumlu bir firma imajı yaratmak amacına dönük olan halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin süreci, halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile uygulama ve uygulamaya yönelik kullanılan araçları anlatmak

Ders İçeriği

Halkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilere yakın kavramlar, işletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin yapılanması. Halkla ilişkiler uzmanlarının özellikleri, Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme ve halkla ilişkiler uygulamaları

Ders Kaynakları Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram ve Strateji Uygulamaları, Seçkin Yayınları, 2011.
Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002.
Metin Işık, Mustafa Akdağ, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, Seçkin Yayınları, 2011.
Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001.
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi
2 Sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde halkla ilişkilerin yeri, Halkla ilişkilere yakın kavramlar
3 T.K.Y. ve Örgüt kültürü ile halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bu konulara ilişkin etkin iletişim tekniklerinin belirlenmesi
4 Halka ilişkilerde izlenen amaçlar, temel ilkeler
5 Halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri ve örgütlenmesi
6 İşyerinde ve çalışanlarda halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler
7 Vize
8 Halkla ilişkiler yönetimi
9 İşletmede halka ilişkiler politikasında hedef kitle (işletme içi ve işletme dışı hedef kitle), basınla ilişkiler
10 Halka ilişkilerde kullanılan iletişim araçları (yazılı ve sözlü, görsel ve işitsel araçlar
11 Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniği (sunuş planı, görsel işitsel malzeme kullanımı)
12 Etkin konuşma, etkin dinleme ve soru sorma tekniğinin halka ilişkilerde prezentasyonlarındaki etkisi
13 Türkiye’de halka ilişkiler uygulamaları
14 Hizmet işletmelerinde ve endüstri işletmelerinde halkla ilişkiler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşletmelerde Halkla İlişkiler birimlerinin önemlerinin anlaşılmasını sağlar.
Ders, halkla ilişkiler alanında araştırma ve incelemeler yapılmasını teşvik eder.
Uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanır.
Öğrenciler iş yaşamında halkla ilişkiler alanında yapılması gerekenler ve sorumlulukları bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
İşletmelerde Halkla İlişkiler birimlerinin önemlerinin anlaşılmasını sağlar. - - - - - - - - - -
Ders, halkla ilişkiler alanında araştırma ve incelemeler yapılmasını teşvik eder. - - - - - - - - - -
Uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanır. - - - - - - - - - -
Öğrenciler iş yaşamında halkla ilişkiler alanında yapılması gerekenler ve sorumlulukları bilir. - - - - - - - - - -