EN
  • Anasayfa
  • TOS211 Mühendislik Etiği (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TOS211 - Mühendislik Etiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mühendislik Etiği TOS211 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, sözlü ve görsel araçlar kullanılarak anlatım, Araştırma, Ödev, Sınav, uygulamalardan örnekler
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Birol AKYÜZ
Ders Veren
Amaç

Bu ders mühendislik mesleğini hedefleyen öğrencilere etik anlayışın önemini vurgulamaktadır.Bu çerçevede, mühendislik mesleğini icra ederken nasıl etik davranacaklarını bunun ölçülerini neden etik anlayışa sahip olmaları gerektiği anlatılmaktadır. Ders kapsamında, etik yaklaşımın ahlaktan ve diğer değer yargılarından farkı ve benzerlikleri vakalarla tartışılarak özümsetilmeye çalışılmaktadır.

Ders İçeriği

Etik kavramlarına giriş. Profesyonellik ve meslek etik kodları. Tasarımda etik. İş hayatında hak ve sorumluluklar. Etik problemlerin çözüm teknikleri. Risk, emniyet ve kaza. Bilimsel araştırmada sorumluluk. Deneysel çalışmada sorumluluk. Araştırma sonuçlarının basım ve yayınında yetki ve sorumluluklar. Endüstri-üniversite ilişkileri, anlaşmazlıkların çözümünde etik yaklaşımlar, çevre etiği, mühendis-toplum ilişkisi.

Ders Kaynakları A.Rıdvan Bülbül, İletişim ve Etik, 2011
Cafer Sadık Yaran ,Ahlak ve Etik, 2010
Engineering Ethics: An Industrial Perspective, Gail D. Baura, 2006, UK
Aydın, İ.P., “Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik”, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, 2002.
Etik, Ahlak ve Meslek İlkeleri, TMMOB,2004
F.Feldman, Etik Nedir, 2013 .2.baskı
Engineering, Business and Professional Ethics, Simon Robinson, Ross Dixon, Christopher Preece and Krisen Moodley, 2007, UK
Makina Bilgisi, Mustafa Akkurt, Birsen Yayınları, 2007
Materials and Processes in Manufacturing, Degarmo Paul, Black Temple, Kohser Ronald,2010
Engıneering Ethics, Charles B.Fleddermann,2003, Usa
Doğan Özlem, Etik Ahlak Felsefesi, 2010
Manufacturing Engineering and Technology,Serope Kalpakjian, Steven R.Schmid, 2010
Dr.Ersin KAVİ, Dr. Orhan KOÇAK, Çalışma Yaşamında Etik, 2011
Mehmet Türkeri (Çev.), Etik Kuramları, 2014
M.Cemal Çakır,Modern Talaşlı İmalat Yöntemleri , Dora, Bursa, 2010
Onbaşıoğlu, S.U., 2003. Mühendislik Etiği, Doğa Yayıncılık, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 1 2
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etik kavramı nedir? Etik Sözcüğünün Kökeni ve Anlamı
2 Etik Sözcüğünün Kökeni ve Anlamı II
1 Etik kavramı nedir? Etik Sözcüğünün Kökeni ve Anlamı
3 Etik kuramları I
4 Etik kuramları II
5 Etik ve Değerler Kavramları I
5 Etik ve Değerler Kavramları
6 Etik ve Değerler Kavramları II
5 Etik ve Değerler Kavramları
7 Modern Etik Teorileri
8 Etik ve Küreselleşme İlişkisi
9 Etik konumlandırmada Problemler, “Etik Problem” Nedir?
10 Etik ve İletişim
11 Çalışma Yaşamında Etik , Meslek Hayatında Etik İlkeler
12 Çalışma Yaşamında Etik , Meslek Hayatında Etik İlkeler ve Etik ve küreselleşme ilişkisi
13 Birey-Toplum-Etik İlişkisi, İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları
13 İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları
14 Birey-Toplum-Etik İlişkisi, İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları II
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mühendislik Etiği kavramı hakkında bilgi sahibi olmak
İş ahlakı kavramını bilir
Meslek Etiği kurallarını bilir ve uygular
Etik Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Mühendislik Etiği kavramı hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - -
İş ahlakı kavramını bilir - - - - - - - - - -
Meslek Etiği kurallarını bilir ve uygular - - - - - - - - - -
Etik - - - - - - - - - -