Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yapı Malzemesi | İNM206 | 4 | 3 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Yapı malzemelerinin temel özelliklerini ve inşaat mühendisliğindeki uygulamalarındaki yeri ve önemini tanıtmak. İnşaat mühendisliği uygulamalarında en çok kullanılan malzeme olan betonun tasarım, üretim, uygulama ve bakım süreçlerini sürdürülebilir bir malzeme yaklaşımıyla benimsenmesini sağlamak. |
||||
Ders İçeriği |
Bağlayıcı maddeler, kireç, çimento, puzzonların fiziksel ve mekanik özellikleri. Beton Agregaları. Beton karışımının hesabı. Beton üretimi. Betonun taze ve sertleşmiş haldeki özellikleri. Betonun bakımı. Yapı çeliği ve özellikleri yapılarda kullanılan diğer alaşımlar. Yapılarda kullanılan yardımcı ve detay malzemeler. |
||||
Ders Kaynakları |
Yapı Malzemesi II, Prof. Dr. Bülent Baradan, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, 1996.
Yapı Malzemeleri, Prof. Dr. Süheyl Akman, İ.T.Ü. İnş. Fak. Yayını, 1987. Beton, Prof. Dr. Turhan Y. Erdoğan, ODTÜ Yayını, 2003. Properties of Concrete, A. M. Neville, Pitman Publishing Limited, 1978. Ders notları |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 4 | 8 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Bağlayıcı Malzemeler, Alçı, Kireç, Puzolanlar | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Çimento ve çimentoların özellikleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Beton agregaları, karışım suyu, beton katkıları | Tartışmalı Ders Laboratuar Problem Çözme |
5 | Beton karışım hesapları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
6 | Beton üretimi, yerleştirilmesi ve bakımı | Tartışmalı Ders Laboratuar |
7 | Taze beton özelikleri ve deneyleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
8 | Şantiyede beton kullanımı | Tartışmalı Ders Laboratuar |
9 | Sertleşmiş beton bzellikleri ve deneyleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Soğuk ve sıcak havada koşullarında beton kullanımı ve kürü | Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Betonun kalıcılığı | Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | Hazır beton, özel betonlar, betonda kalite kontrolü | Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Yapı çelikleri ve özellikleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Yapısal detay malzemeler ve özellikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir tasarımcı için ihtiyaçlara en iyi cevap verecek sürdürülebilir malzemeyi seçebilecek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Eldeki malzemeyi en uygun ve en ekonomik şekilde kullanma bilgi ve becerisini kazanabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yapı malzemelerini tanıyabilme bilgisini kazanacak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir tasarımcı için ihtiyaçlara en iyi cevap verecek sürdürülebilir malzemeyi seçebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eldeki malzemeyi en uygun ve en ekonomik şekilde kullanma bilgi ve becerisini kazanabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapı malzemelerini tanıyabilme bilgisini kazanacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |