Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ölçme Bilgisi | İNM208 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | |
Amaç |
Mühendislik ve Mimarlık öğrencilerine proje ve tasarımlarının uygulama zemini olan arazi/ yeryüzünün ölçülmesi ve tasarlanan plan ve projelerinin araziye uygulanabilmesini sağlayacak ölçme bilgisinin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Tarifler, hatalar, Uzunluk ve açı ölçmeleri, temel ödevler, poligonasyon, alan ölçmeleri, nivelman, takeometri, tesviye eğrilerinin çizim ve özellikleri, araziye uygulama. |
Ders Kaynakları |
Topoğrafya ölçme bilgisi Prof.dr.Cevat İnal
Topoğrafya ölçme bilgisi Prof.dr.Cevat İnal |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarifler | |
2 | hatalar | |
3 | Uzunluk ve açı ölçmeleri | |
4 | Uzunluk ve açı ölçmeleri, | |
5 | Temel ödevler. | |
6 | temel ödevler | |
7 | poligonasyon | |
8 | Sınav | |
9 | Alan ölçmeleri | |
10 | alan ölçümleri | |
12 | nivelman takeometri, | |
12 | nivelman takeometri, | |
13 | tesviye eğrilerinin çizimi | |
14 | GPS |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnşaat mühendisliğinde ölçme bilgisi kavramını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
ölçme bilgisi dersinde kullanılan aletleri tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
ölçme bilgisi hesaplarını yapabilir | Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
ölçme bilgisi uygulamarını kontrol edebilir | Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
ölçme bilgisi problemlerini çözebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnşaat mühendisliğinde ölçme bilgisi kavramını öğrenir | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ölçme bilgisi dersinde kullanılan aletleri tanır | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ölçme bilgisi hesaplarını yapabilir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ölçme bilgisi uygulamarını kontrol edebilir | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ölçme bilgisi problemlerini çözebilir | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |