Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akışkanlar Mekaniği | İNM303 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Amaç |
Bu dersin amacı, akışkanlar mekaniği ile ilgili konuların inşaat mühendisliği öğrencilerine öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Birim sistemleri, boyut analizi, Akışkanların fiziksel özellikleri, akışkanların statiği, basınç kuvvetlerinin hesabı, akışkanların kinematiği, Euler ve Lagrange akış açısı, ideal ve gerçek akışkanların bir, iki ve üç boyutlu analizi, temel denklemler, Laminer ve türbülanslı akımlar, potansiyel akımlar, sınır tabakası, Hagen- Pouseuille denklemleri ve uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
• Hidrolik Problemleri, Aydeniz Sığıner, B. Mutlu Sümer, Birsen Yayınevi.
• Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Birim sistemleri | Ders |
2 | Boyut analizi | Ders |
3 | Akışkanların fiziksel özellikleri | Ders |
4 | Akışkanların statiği | Ders |
5 | Basınç kuvvetlerinin hesabı | Ders |
6 | Akışkanların kinematiği | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders Problem Çözme |
8 | Euler ve Lagrange akış açısı | Ders |
9 | İdeal ve gerçek akışkanların bir, iki ve üç boyutlu analizi | Ders |
10 | Temel denklemler | Ders |
11 | Laminer ve türbülanslı akımlar | Ders |
12 | Potansiyel akımlar | Ders |
13 | Sınır tabakası | Ders |
14 | Hagen- Pouseuille denklemleri ve uygulamaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karmaşık problemlerin çözümünü yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akışkanların özelliklerini ve davranışını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akışkanların davranışına ait deney yapma ve sonuçlarını yorumlamayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akışkanlar mekaniği problemlerini çözebilecek ve mühendislikteki uygulamalarını anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akışkan akımının temel davranışlarını ve bunlara ait temel denklemleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karmaşık problemlerin çözümünü yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 2 | 4 |
Akışkanların özelliklerini ve davranışını öğrenir. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 |
Akışkanların davranışına ait deney yapma ve sonuçlarını yorumlamayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 |
Akışkanlar mekaniği problemlerini çözebilecek ve mühendislikteki uygulamalarını anlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 |
Akışkan akımının temel davranışlarını ve bunlara ait temel denklemleri öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 |