EN
  • Anasayfa
  • İNM311 Yapı İşletmesi (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İNM311 - Yapı İşletmesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yapı İşletmesi İNM311 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Ders Veren Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Amaç

Bu dersin amacı inşaat sektörünün genel özelliklerini öğretmek ve proje yönetimi becerisi kazandırmak

Ders İçeriği

Öğrencilerin bir inşaat projesinin kavramsal planlama aşamasından son kullanıcıya teslimine kadar ne gibi aşamalardan geçtiğini ve bu aşamalarda görev alan mühendis ve mimarların ne gibi roller üstlendiklerini öğrenmeleri hedeflenmektedir. Bu aşamalarda inşaat mühendisleri için gerekli olan yaklaşık maliyet hesapları, ihalelere hazırlık, hakediş hesapları, iş programlarının hazırlanması gibi konular hakkındaki bilgilerin öğrencilere verilmesidir.

Ders Kaynakları Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, A. Pancarcı, M. Emin Öcal
İnşaat için Proje Yönetimi - Sahipler, Mühendisler, Mimarlar ve İnşaatçılar için Temel Kavramlar, C. Hendrickson
Yapı İşletmesi Şantiye Tekniği Maliyet Hesapları, Prof. Kerim Sunguroğlu
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 6 12
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 2 Ödev 2 2 7 14
Ödev 1 Ödev 1 2 7 14
Uygulama 2 Uygulama 2 4 1 4
Uygulama 1 Uygulama 1 4 1 4
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 112
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,39
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel tanımlar; İnşaat sektörüne genel bakış
2 İnşaat projeleri ve yönetimi, projelerin yaşam döngüsü, proje teslimat yöntemleri
3 İnşaat projelerinin oluşturulması ve planlanması, imar mevzuatı
4 Yaklaşık maliyet hesaplanması, birim fiyatlar
5 Metraj uygulamaları
5 Metraj uygulamaları
7 Kamu ihale sistemi
8 İhale aşaması
9 İnşaat sözleşmeleri ve sözleşmelerin uygulanması
10 İnşaat projelerinin programlanması
11 Yapı Denetimi; Mesleki Konular
12 Sözleşme sistemleri Grup Çalışması
13 Yapı sözleşmelerinin türleri
14 Yapı Sözleşmelerin Türleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İnşaatın proje tasarımından gerçekleştirilmesine kadar olan evrelerinde süre, maliyet, kalite, etik, güvenlik, çevre ve toplum sağlığı gibi kriterleri dikkate alarak karar verir Yazılı Sınav Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnşaat sektöründe geçerli mevzuat hakkında bilgi sahibi olur Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak Yazılı Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnşaat projelerinin yönetiminde idari pozisyonlarda görev alabilir Sözlü Sınav Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uluslararası inşaat projelerinde yer alabilir Sözlü Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
İnşaatın proje tasarımından gerçekleştirilmesine kadar olan evrelerinde süre, maliyet, kalite, etik, güvenlik, çevre ve toplum sağlığı gibi kriterleri dikkate alarak karar verir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
İnşaat sektöründe geçerli mevzuat hakkında bilgi sahibi olur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak 4 4 3 4 2 5 4 3 5 5
İnşaat projelerinin yönetiminde idari pozisyonlarda görev alabilir 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5
Uluslararası inşaat projelerinde yer alabilir 5 3 4 5 5 4 5 4 5 5