Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yapı İşletmesi | İNM311 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Amaç |
Bu dersin amacı inşaat sektörünün genel özelliklerini öğretmek ve proje yönetimi becerisi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin bir inşaat projesinin kavramsal planlama aşamasından son kullanıcıya teslimine kadar ne gibi aşamalardan geçtiğini ve bu aşamalarda görev alan mühendis ve mimarların ne gibi roller üstlendiklerini öğrenmeleri hedeflenmektedir. Bu aşamalarda inşaat mühendisleri için gerekli olan yaklaşık maliyet hesapları, ihalelere hazırlık, hakediş hesapları, iş programlarının hazırlanması gibi konular hakkındaki bilgilerin öğrencilere verilmesidir. |
Ders Kaynakları |
Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, A. Pancarcı, M. Emin Öcal
İnşaat için Proje Yönetimi - Sahipler, Mühendisler, Mimarlar ve İnşaatçılar için Temel Kavramlar, C. Hendrickson Yapı İşletmesi Şantiye Tekniği Maliyet Hesapları, Prof. Kerim Sunguroğlu |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 6 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 7 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 7 | 14 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 4 | 1 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel tanımlar; İnşaat sektörüne genel bakış | |
2 | İnşaat projeleri ve yönetimi, projelerin yaşam döngüsü, proje teslimat yöntemleri | |
3 | İnşaat projelerinin oluşturulması ve planlanması, imar mevzuatı | |
4 | Yaklaşık maliyet hesaplanması, birim fiyatlar | |
5 | Metraj uygulamaları | |
5 | Metraj uygulamaları | |
7 | Kamu ihale sistemi | |
8 | İhale aşaması | |
9 | İnşaat sözleşmeleri ve sözleşmelerin uygulanması | |
10 | İnşaat projelerinin programlanması | |
11 | Yapı Denetimi; Mesleki Konular | |
12 | Sözleşme sistemleri | Grup Çalışması |
13 | Yapı sözleşmelerinin türleri | |
14 | Yapı Sözleşmelerin Türleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnşaatın proje tasarımından gerçekleştirilmesine kadar olan evrelerinde süre, maliyet, kalite, etik, güvenlik, çevre ve toplum sağlığı gibi kriterleri dikkate alarak karar verir | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnşaat sektöründe geçerli mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnşaat projelerinin yönetiminde idari pozisyonlarda görev alabilir | Sözlü Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uluslararası inşaat projelerinde yer alabilir | Sözlü Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnşaatın proje tasarımından gerçekleştirilmesine kadar olan evrelerinde süre, maliyet, kalite, etik, güvenlik, çevre ve toplum sağlığı gibi kriterleri dikkate alarak karar verir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İnşaat sektöründe geçerli mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |
İnşaat projelerinin yönetiminde idari pozisyonlarda görev alabilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Uluslararası inşaat projelerinde yer alabilir | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |