Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yapı Statiği II | İNM302 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | ||||
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Deplasman yöntemi ile çubuk sistemlerin analizinin yapılması, Yük-deplasman ilişkisinin rijitlik katsayıları ile belirlenmesidir. Deplasman yöntemi ile çubuklardan oluşan taşıyıcı sistem analiz edilerek davranışın anlaşılmasıdır. |
||||
Ders İçeriği |
Yük- deformasyon ilişkisi, Sonlu elemanlar yönetiminin çubuk sistemler için uygulaması olan rijitlik matrisi yöntemi ile elde edilecektir. Rijitlik matrisi yönteminin özel uygulamaları olan Açı ve Moment dağıtma yönetimleri de verilecektir. Bilgisayar programları ile çözülecek olan taşıyıcı sistemlerin davranışı ele alınacaktır. |
||||
Ders Kaynakları |
A. Çakıroğlu, E Çetmeli, “Yapı Statiği II”, 9. Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 1996
Yapı Statiği Cilt II, M.Ruhi AYDIN, Osmangazi Üniversitesi Yayın No:079, 2003. R.C. Hibbeler, “Structural Analysis”, Prentice Hall Inc., 1995. V. Aykut, “Yapı Statiği”, Eskişehir DMMA Yayınları, III. Baskı, 1976 V. Aykut, “Yapı Statiği II”, Eskişehir DMMA Yayınları (Ders Notları), 1976. |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 3 | 12 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Kirişlerde yer değiştirmelerin hesaplanması | Ders |
2 | Virtüel iş yöntemiyle kafes kirişlerde yer değiştirmelerin hesaplanması | Ders |
3 | Virtüel iş yöntemiyle kiriş ve çerçevelerde yer değiştirmelerin hesaplanması | Ders |
4 | Kuvvet yöntemiyle hiperstatik kiriş ve çerçevelerin analizi | Ders |
5 | Kuvvet yöntemiyle hiperstatik kafes sistemlerin analizi | Ders |
6 | Açı-deplasman yöntemiyle hiperstatik kirişlerin analizi | Ders |
7 | Açı-deplasman yöntemiyle hiperstatik çerçeveleri analizi | Ders |
8 | ARASINAV | Ders |
9 | Cross yöntemiyle hiperstatik kirişlerin analizi | Ders |
10 | Cross yöntemiyle hiperstatik çerçevelerin analizi | Ders |
11 | Matris yöntemler ile hiperstatik kafes sistemlerin analizi | Ders |
12 | Matris yöntemler ile hiperstatik kirişlerin analizi | Ders |
13 | Matris yöntemler ile hiperstatik çerçeve sistemlerin analizi | Ders |
14 | Matris yöntemler ile hiperstatik çerçeve sistemlerin analizi (devam) | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematiğin ve fiziğin mühendislik uygulamalarını iyi bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hiperstatik sistemleri çözümleyebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hiperstatik sistemlerde deformasyon hesaplarını yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Modelleme ile gerçek sistemler arası farkı algılayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiğin ve fiziğin mühendislik uygulamalarını iyi bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hiperstatik sistemleri çözümleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hiperstatik sistemlerde deformasyon hesaplarını yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modelleme ile gerçek sistemler arası farkı algılayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |