EN
  • Anasayfa
  • İNM312 Hidrolik (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İNM312 - Hidrolik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hidrolik İNM312 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
İNM303 Akışkanlar Mekaniği Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT
Ders Veren
Amaç

Bu ders kapsamında, hidrolik konusunda öğrencilerin temel bilgileri almasının sağlanması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Boyut analizi, Pi teoremi, basınçlı akımlar, yersel ve sürekli kayıplar, boru sistemlerinin hesaplanması, hazne- boru sistemleri, açık kanal hidroliği, üniform akım, uygun enkesit seçimi, üniform olmayan akımlar, özgül enerji, hidrolik sıçrama, tedrici değişken akım hesabı, hidrolik kontroller, orifis ve savaklar.

Ders Kaynakları • Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
15 Uygulama Ders
16 Final Sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. 5 5 5 5 4 4 4 1 1 3
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. 5 5 5 5 5 5 4 1 1 4
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. 5 5 5 4 4 3 4 1 1 3
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. 5 5 5 4 4 3 3 1 1 4
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. 5 5 5 4 5 5 4 1 1 4