Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidrolik | İNM312 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Bu ders kapsamında, hidrolik konusunda öğrencilerin temel bilgileri almasının sağlanması amaçlanmaktadır. |
||||
Ders İçeriği |
Boyut analizi, Pi teoremi, basınçlı akımlar, yersel ve sürekli kayıplar, boru sistemlerinin hesaplanması, hazne- boru sistemleri, açık kanal hidroliği, üniform akım, uygun enkesit seçimi, üniform olmayan akımlar, özgül enerji, hidrolik sıçrama, tedrici değişken akım hesabı, hidrolik kontroller, orifis ve savaklar. |
||||
Ders Kaynakları |
• Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
|
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
15 | Uygulama | Ders |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 |
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 |
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 |
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 |