Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Kaynakları Mühendisliği | İNM401 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Amaç |
İnşaat Mühendisliğinin uygulama alanlarından biri olan akarsular üzerinde yapılacak su yapılarının inşa amaçlarını, akarsuda yol açacağı hidrolik ve morfolojik değişimleri incelemek ve en uygun hidrolik şartlara göre akarsu yapılarının hesap ve tasarım esaslarını vermektir. |
Ders İçeriği |
Su Kaynaklarının Geliştirilmesi; Türkiye'nin Su Kaynakları; Akarsu Morfolojisi; Akarsularda Katı Madde Hareketi; Akarsu Düzenlemesi; Taşkın Kontrolü; Düşü Yapıları, Sabit Bağlamalar, Hareketli Bağlamalar; Barajlar, Baraj Tipleri; Baraj Hazneleri; Su Alma Yapıları; Çıkış Yapıları; Dolusavaklar; Enerji Kırıcı Yapılar |
Ders Kaynakları |
Su Kaynakları Mühendisliği, Beta Yayınevi, Cevat Erkek, Necati Ağıralioğlu, 2002.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 24 | 1 | 24 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Su kaynaklarının geliştirilmesi | Ders |
2 | Türkiye'nin su kaynakları | Ders |
3 | Akarsu morfolojisi | Ders |
4 | Akarsularda katı madde hareketi | Ders |
5 | Akarsu düzenlemesi | Ders |
6 | Uygulama | Ders |
6 | Uygulama | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Taşkın Kontrolü | Ders |
10 | Bağlamalar | Ders |
11 | Barajlar ve baraj hazneleri | Ders |
12 | Enerji kırıcı yapılar | Ders |
13 | Su alma yapıları | Ders |
14 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, akarsulardaki morfolojik değişimleri ve akarsu düzenlemesinde dikkat edilecek hususları öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler, katı madde hareketi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler akarsu düzenlemesi konularında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler su kaynaklarının ekonomik analizini yapma yetisine sahip olurlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler, taşkın ve taşkın kontrol yapıları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, akarsulardaki morfolojik değişimleri ve akarsu düzenlemesinde dikkat edilecek hususları öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 |
Öğrenciler, katı madde hareketi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |
Öğrenciler akarsu düzenlemesi konularında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 |
Öğrenciler su kaynaklarının ekonomik analizini yapma yetisine sahip olurlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 |
Öğrenciler, taşkın ve taşkın kontrol yapıları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 5 |