Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Temini ve Çevre Sağlığı | İNM402 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Su getirilmesi ve kullanılan suyun uzaklaştırılması ile ilgili teorik ve pratik bilgiler verilmesi |
Ders İçeriği |
Su temini sistemi, nüfus tahmini hesapları, içmesuyu özellikleri, su kaynaklarının ve suların derlenmesi, suların isalesi, hazneler, şebeke sistemleri, çevre sağlığı tesisleri, kullanılmış su kanalları, yağmur suyu kanalları, birleşik sistem kanalları |
Ders Kaynakları |
Su Temini ve Çevre Sağlığı, Prof. Dr. Mehmet Karpuzcu, Kubbealtı Neşriyatı, 2005.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2015 - 2016 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramalar, çevre sağlığı ve insan sağlığı | Ders |
2 | Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı | Ders |
3 | Suyun özellikleri ve kalite | Ders |
4 | Suların derlenmesi (kaptajlar) | Ders |
5 | Yüzeysel suların derlenmesi | Ders |
6 | Menba ve yeraltı sularının derlenmesi | Ders |
7 | Suların iletilmesi (Cazibeli hatlar) | Ders |
8 | Suların iletilmesi (Terfili hatlar)-Arasınav | Ders |
9 | İletim hatlarındaki sanat yapıları | Ders |
10 | Hazneler | Ders |
11 | Şebekeler | Ders |
12 | Şebeke çeşitleri ve elemanları | Ders |
13 | Atık suların derlenmesi | Ders |
14 | Atık suların arıtılma yöntemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İçme suyu özelliklerini sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Suların derlenmesi (kaptajlar) çeşitlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Suların iletilmesini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Suların depolanması ve dağıtılmasını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İçme suyu özelliklerini sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
Suların derlenmesi (kaptajlar) çeşitlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Suların iletilmesini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Suların depolanması ve dağıtılmasını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |