Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Kuvvetleri | İNM409 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste hidrolik gücün elektrik enerjisine dönüştürülmesine ilişkin temel bilgiler vermeyi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Hidroelektrik Santraller, Yararları, Gerekliliği, Unsurları, Boyutlandırması, Ülkedeki Tahsis Süreci |
Ders Kaynakları |
Su Kuvveti, Su Yapıları Cilt IX, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları No:328
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Su Kuvveti Sistemleri | Ders |
3 | Enerji | Ders |
4 | Temel Hidrolik Bilgiler | Ders |
5 | Hidroelektriğe Giriş | Ders |
6 | Uygulama | Ders |
7 | Gücü Etkileyen Faktörler | Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Hazne Planlanması | Ders |
10 | Denge Bacaları | Ders |
11 | Cebri Borular | Ders |
12 | Türbinler | Ders |
6 | Uygulama | Ders |
14 | Ekonomik Analiz | Ders |
15 | Türkiye’nin Hidroelektrik Gelişimi | Ders |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ülkemizin Enerji Kaynakları konusunda bilgilendirmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hidroelektrik enerjinin önemini vurgulamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kuvveti Tesisi sistemlerini tanıtmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnşaat Mühendisinin baraj ve hidroelektrik enerji santrali konularında farkındalığını arttırmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ülkemizin Enerji Kaynakları konusunda bilgilendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hidroelektrik enerjinin önemini vurgulamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuvveti Tesisi sistemlerini tanıtmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnşaat Mühendisinin baraj ve hidroelektrik enerji santrali konularında farkındalığını arttırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |