Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tüneller | İNM415 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzü yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kayaçların petrografik özelliklerini öğrenmek, Tünel Jeolojisi kapsamında kayaçları ayırtlamak, yapısal jeoloji hakkında bilgi sahibi olmak, tünel kazı yöntemlerini öğrenmek, tünel inşaat aşamalarını araştırmak , tünelde oluşabilecek hata ve kazaları önlemek |
Ders İçeriği |
Kayaçların sınıflandırılması, tünel jeolojisi, tünellerin projelendirilmesi, tünel imalatları, tünel açma yöntemleri, imalat adımları ve karşılaşılan sorunlar, tünel oluşturulması, NATM tünel açma yöntemleri, TBM tünel açma yöntemleri, Tünel inşaatı sırasında tünel içinde ortaya çıkan önemli sorunlar, demiryollarının projelendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Canik, B.1997. Mühendislik Jeolojisi, Ders notları, A.U.F.F. Doner Sermaye işletmesi Yayınları No: 43, Ankara.
Ogul, K. 2017. Yüksek hızlı demiryolarında jeolojik-jeoteknik çalışmalar ve tünel uygulamaları, DPÜ, Fen Bilimleri Ens. Yüksek lisans tezi, Kütahya. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kayaçların sınıflandırılması | |
2 | Kayaçların sınıflandırılması - Magmatik Kayaçlar | |
3 | Kayaçların sınıflandırılması - Metamorfik Kayaçlar | |
4 | Kayaçların sınıflandırılması - Sedimanter Kayaçlar | |
5 | Tünel jeolojisi | |
6 | Tünellerin projelendirilmesi | |
7 | Tünel imalatları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Tünel açma yöntemleri | |
10 | İmalat adımları ve karşılaşılan sorunlar | |
11 | Tünel oluşturulması, NATM tünel açma yöntemleri, | |
12 | Tünel inşaatı sırasında tünel içinde ortaya çıkan önemli sorunlar | |
13 | TBM tünel açma yöntemleri | |
14 | Demiryolları tünellerinin projelendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |||
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |||
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | |||
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni. | |||
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |