Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Tekniği | TOS107 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | |
Amaç |
İletişimi geliştirmek |
Ders İçeriği |
İletişim teknikleri |
Ders Kaynakları |
Zıllıoğlu, Merih (2003). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi.
Etkili İletişim Teknikleri (Ed. E. Eroğlu & H. Yüksel), AÖF Kitapları, 2013. Kişilerarası İletişim, D. Gürüz & A.T. Eğinli, Nobel, 2017. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. iletişim teknikleri notları ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim, BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili Öğretim Elemanının Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. | |
2 | İletişim nedir? | |
3 | İletişimin anlaşılması | |
4 | İletişimin dinamikleri | |
5 | İletişim becerileri | |
6 | Ara sınav | |
7 | Sözlü, sözsüz iletişim nasıl kullanılılabilir? | |
8 | Mesajlar ve anlamları | |
9 | Beden dili nedir | |
9 | Beden dili nedir | |
11 | İkna | |
12 | İkna edici iletişim | |
13 | Örgütsel iletişim ve Bireyler arası iletişim | |
14 | Toplantı yönetimi | |
16 | Final Sınavı | |
16 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
iletişim yöntemleri | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
iletişim yöntemleri | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
iletişim yöntemleri | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
iletişim yöntemleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
iletişim yöntemleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
iletişim yöntemleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |