EN
  • Anasayfa
  • ENG201 Teknik İngilizce I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ENG201 - Teknik İngilizce I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teknik İngilizce I ENG201 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - İngilizce
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Emrah TAŞDEMİR
Ders Veren Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT
Amaç

Öğrencinin gelecek hayatında hem akademik hem de teknik açıdan daha iyi iletişim kurması.

Ders İçeriği

Öğrenciye essay ve rapor yazma, okuduğunu anlama, özgeçmiş yazma, not alma, sunum yapma gibi teknikler öğretilmektedir. Özellikle akademik hayatı hedef alarak İngilizceyi aktif kullanabilme yetisi üzerinde çalışılmaktadır.

Ders Kaynakları A First Course In Technical English Students Book1 (Lynette Beardwood, Hugh templeton,) Students Book 2 (Martin WEBBER) English Gramer in Used (Raymond MURPHY)
Konuyla ilgili makaleler
Brieger, N. & Comfort, J., 2000, Technical Contacts.James K., Jordan R., Matthews A.J, 1998, Listening Comprehension & Note-taking, Collins ELT: London.Johnson, K., 1991, Communicate in Writing, Longman
Ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 2 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 74
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Introduction
1 Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme sürecinin anlatılması
2 Functional English Grammar
2 Not tutma alıştırması, yazının hedef kitlesi, amaç ve tonunu ayrıştırma
3 Useful phrases and expressions
3 Not tutma stratejilerinin hazırlanması, bir nesne veya kavramı yazılı tanımlama
4 If clauses
4 Not tutma stratejileri, geri besleme, yazıda bütünlük
5 Noun clause, -so that, -such that
5 Okuma: tarama, kavrama, kelime çalışmaları, bir nesne veya mekanizmayı betimleme
6 Active passive
6 Dinleme ve önemli bilgiyi ayrıştırma, yazılı yanıt, yazıda akıcılık, okuma becerilerine devam
7 Akış şeması yazmak, proses tanımlamasını yazmak, kelime /terminoloji alıştırmalar
7 Introduction to elements of academic writing
8 Ara sınav
8 Report Writing
9 Kelime/terminoloji alıştırmalar
9 Essay writing
10 Diagrams, tables, graphs and job advertisements
10 Okuma: bilgiyi tasnif etmek, kelime çalışmaları, savunma cümlesi yazmak
11 Dinleme: bilgiyi tasnif etmek : essay organizasyonu: özet- konu başlıklarını yazmak
11 Formal presentations (organizing data and slide preparation)
12 Öğrenilen terminolojiyi kullanarak tasarlanan bir ürünü tanıtma
12 Resume writing
13 Okuma kavrama / bir konunun alt başlıklarına daraltarak essay yazmak
13 Skimming through the text and Scanning
14 Dinleme & özet çıkarma, essay yazma ve değerlendirme
14 Listening/Reading Comprehension
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır
Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar
Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar
Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar
Tenseleri kullanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar - - - - - - - - - -
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar - - - - - - - - - -
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır - - - - - - - - - -
Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar - - - - - - - - - -
Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir - - - - - - - - - -
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar - - - - - - - - - -
Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar - - - - - - - - - -
Tenseleri kullanır. - - - - - - - - - -