Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayarla Görme | BM5005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM |
Ders Veren | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Amaç |
Bilgisayarla görme, makinelerin görsel girdileri analiz etme ve anlama yeteneği kazanmasını sağlayan yöntemler geliştirmeyi amaçlar. Bu lisans düzeyindeki ders, bilgisayarla görmenin temel konularını tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu bağlamda öncelikle görüntü oluşturma, kameralar, renk gibi alt düzey görüntü algılama yönlerinden başlayıp ilgi noktası tespiti ve yerel öznitelik çıkarımı gibi orta düzey görme konuları ile devam edeceğiz. Kurs ayrıca yüz algılama/tanıma, nesne tanıma ve insan hareket analizi gibi üst düzey görme görevlerinin temellerini de tanıtacaktır. |
Ders İçeriği |
görüntü işleme, bilgisayarla görme, lineer cebir, temel olasılık ve istatistik bilgisi, iyi programlama becerileri, sınıflandırma, nesne tanıma, nesne takibi, bölütleme |
Ders Kaynakları |
Computer Vision: Algorithms and Applications, by Richard Szeliski, Springer, 2010.
Computer Vision: A Modern Approach (2nd edition), by D.A. Forsyth and J. Ponce, Prentice Hall, 2011. Pattern Classification (2nd Edition), by R.O. Duda, P.E. Hart, and D.G. Stork, Wiley-Interscience, 2000. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 3 | 30 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 10 | 1 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 10 | 2 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 4 | 60 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayar görüşüne giriş | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Görüntü oluşumu, kamera ve renk | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Filtreler, Şablonlar ve Görüntü Piramitleri | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | İlgi noktaları ve görüntü özellikleri | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Kenar Algılama, hat uydurma | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Makine öğrenimi: kümeleme ve sınıflandırmaya genel bakış | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Örnek tanıma, sözcük torbası modelleri | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Kaydırmalı pencerelerle nesne algılama | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Hareket analizi ve takibi | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | İnsan Eylemi Tanıma | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Görüntü Alma / Geri Getirme | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Derin öğrenme ile bilgisayarla görme uygulamaları | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Derin öğrenme ile bilgisayarla görme uygulamaları | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Bilgisayarla Görmede Gelişmiş Uygulamalar | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mezunlar, konu alanları hakkında kapsamlı bilgi ve anlayışa, farklı düşünce gelenekleriyle ilişki kurma becerisine ve çok disiplinli veya çok profesyonel bağlamlar dahil olmak üzere bilgilerini uygulamada uygulama becerisine sahiptir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Mezunlar, gelecekteki zorluklara yenilikçi yanıtlar tasarlamak için eleştirel, yaratıcı ve kanıta dayalı düşünmeyi uygulayabilen etkili problem çözücülerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, bilgisayar görüşü tarafından ele alınan zorlukların ve uygulamaların kapsamını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görüntü filtreleme tekniklerini gösterebilecek ve deneyebileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, izleme ve hareketten yapı gibi video analiz problemlerini üstlenebileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görüntü sınıflandırma, tanıma ve algılama dahil olmak üzere bilişsel görevleri analiz edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mezunlar, konu alanları hakkında kapsamlı bilgi ve anlayışa, farklı düşünce gelenekleriyle ilişki kurma becerisine ve çok disiplinli veya çok profesyonel bağlamlar dahil olmak üzere bilgilerini uygulamada uygulama becerisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mezunlar, gelecekteki zorluklara yenilikçi yanıtlar tasarlamak için eleştirel, yaratıcı ve kanıta dayalı düşünmeyi uygulayabilen etkili problem çözücülerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, bilgisayar görüşü tarafından ele alınan zorlukların ve uygulamaların kapsamını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görüntü filtreleme tekniklerini gösterebilecek ve deneyebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, izleme ve hareketten yapı gibi video analiz problemlerini üstlenebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görüntü sınıflandırma, tanıma ve algılama dahil olmak üzere bilişsel görevleri analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |