Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Bilgisayar Grafikleri | BM5012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu dersin işlenme şekli yüzyüzedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, modern bilgisayar grafiği metotları ve teknikleri konularında bilgi kazandırmaktır. Öğrencilere, bilgisayar grafiği alanındaki karmaşık problemleri etkin şekilde çözme bilgi ve becerisi kazandırır. Bu ders, öğrencileri, bu alanda ileri çalışma ve araştırma yapacak düzeye getirmeyi hedefler. |
Ders İçeriği |
Noktanın gösterilimi, Noktaların dönüşümü, Doğruların dönüşümü, 2B dönüşümler, Döndürme, Aynalama, Ölçekleme, Birleşik dönüşümler, Öteleme ve homojen koordinatlar, Doğru çizim algoritmaları, Çokgen doldurma, 3B dönüşümler, 3B ölçekleme, bozulma, döndürme, aynalama, öteleme , Çoklu dönüşümler, Uzayda herhangi eksen etrafında döndürmeler, Herhangi bir düzleme göre aynalama, Perspektif geometri, Projeksiyonlar, OpenGL. |
Ders Kaynakları |
OPENGL ve GLUT ile Oyun Programcılığına Giriş, Şerif Gözcü, Seçkin, 2006
Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition Open GL ile Bilgisayar Grafikleri(2014, Pearson;Hearn, Donald D.; Baker, Pauline; Carithers, Warren) 3D Computer Graphics - A Mathematical Introduction with OpenGL |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Koordinat Sistemleri | Ders |
3 | 3 boyutlu matematik | Ders |
4 | 2B dönüşümler | Ders |
5 | 3B dönüşümler | Ders |
6 | Projeksiyon | Ders |
7 | Görüntü Kırpma | Ders |
8 | OpenGL'e giriş | Ders |
9 | OpenGL fonksiyonları | Ders |
10 | OpenGL ile çokgen çizimi | Ders |
11 | 3B model oluşturma | Ders |
12 | OpenGL ile dönüşümler | Ders |
13 | OpenGL ile model aydınlatma | Ders |
14 | OpenGL uygulama örnekleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik bilgisine sahip olacaktır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik bilgisine sahip olacaktır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrencilere OpenGL kullanarak grafik uygulaması geliştirme becerisi kazandırmak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik bilgisine sahip olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik bilgisine sahip olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere OpenGL kullanarak grafik uygulaması geliştirme becerisi kazandırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |