Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | BM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Danışman öğretim elemanı gözetiminde çalışmanın ilerlemesinin denetlenmesi ve gerekli yönlendirmelerin yapılması şeklinde yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Ders Veren | Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN Doç. Dr. Emre DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ |
Amaç |
Öğrencilerin Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili bir konu üzerinde yeni bir uygulama veya bilimsel çalışma yapması ve yaptığı çalışmayı bilimsel kurallara uygun olarak raporlamasıdır. |
Ders İçeriği |
Öğrencinin bir danişman yönlendirmesinde yalnız veya bir grup içinde bilgi ve becerilerini sergilediği bir yapıt oluşturması gerekmektedir. |
Ders Kaynakları |
Çalışma konusu ile ilgili mevcut tüm kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 5 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 10 | 5 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 3 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 8 | 7 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 505 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 19,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez çalışması konusu araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Tez çalışması konusu hakkında literatür araştırması | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Literatür araştırma raporunun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Çalışma detaylarının ve bileşenlerinin belirlenmesi | Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
5 | Tez konusu üzerinde çalışma-1 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
6 | Tez konusu üzerinde çalışma-2 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
7 | Tez konusu üzerinde çalışma-3 | Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Gösterim |
8 | Tez konusu üzerinde çalışma-4 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
9 | Tez konusu üzerinde çalışma-5 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
10 | Tez konusu üzerinde çalışma-6 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
11 | Tez konusu üzerinde çalışma-7 | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim |
12 | Working on the thesis topic-8 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim |
13 | Dönem içinde yapılan tez çalışmalarının raporlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dönem raporunun sunulması ve değerlendirilmesi | Gösterim Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeni teknolojileri ve kavramları kendi kendilerine öğrenebilme becerisi kazanmak | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilgisayar mühendisliğinin gereklerini yerine getirecek biçimde, problemlere analitik düşünce ile yaklaşarak algoritmik çözümler üretebilmek | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl raporlanması gerektiğini öğrenir | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tez çalışmasında yazılım geliştirme çevrimini uygulayabilmek | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenci baştan sona bir çalışmayı yürütmeyi öğrenir | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim Seminer Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeni teknolojileri ve kavramları kendi kendilerine öğrenebilme becerisi kazanmak | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 |
Bilgisayar mühendisliğinin gereklerini yerine getirecek biçimde, problemlere analitik düşünce ile yaklaşarak algoritmik çözümler üretebilmek | 5 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl raporlanması gerektiğini öğrenir | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
Tez çalışmasında yazılım geliştirme çevrimini uygulayabilmek | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci baştan sona bir çalışmayı yürütmeyi öğrenir | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 |