Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalı Yapay Zeka | BM5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Yapay zekâ ve uzman sistemler ile ilgili Prolog dilinde uygulamalar geliştirilmesi |
Ders İçeriği |
Prolog dilinin temel kavramları, gerçekler, kurallar, sorgular, prolog sözdimi, prolog örnek uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Bratko I., PROLOG Programming for Artificial Intelligence, Addison-Wesley, Reading, MA, 1986
Lloyd J.W., Foundations of Logic Programming, Springer-Verlag, Berlin, 1984 Clocksin W.F. & Mellish C.S., Programming in Prolog, Springer-Verlag, Berlin, 1981 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 189 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Prolog Diline Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Gerçekler, Kurallar ve Sorgular | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Birleşme ve İspat Arama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Özyineleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Listeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Aritmetik İşlemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Listeler ile ilgili örnekler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Tanımlı Tümce Grameri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | DCG notasyonu örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Prolog terimlerine yakından bakış | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Kesmeler ve Olumsuzluk | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Veritabanı manipülasyonu ve çözümlerin toplanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Dosyalar ile çalışmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Prolog Uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Prolog ile yapay zeka uygulamaları geliştirmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Prolog dili temellerini öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Prolog dili ile temel düzeyde program yazmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prolog ile yapay zeka uygulamaları geliştirmek | 5 | 4 | 2 | 3 | - | - | - | - | - | - |
Prolog dili temellerini öğrenmek | 5 | 4 | 2 | 3 | - | - | - | - | - | - |
Prolog dili ile temel düzeyde program yazmak | 5 | 4 | 2 | 3 | - | - | - | - | - | - |