Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | BM7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Öğrenci ile tez çalışması hakkında planlı ya da plansız toplantılar ile yürütülür. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Ders Veren | Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ |
Amaç |
Öğrencinin tez çalışmasını danışmanının güdümünde yapmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
sciencedirect.com, ieeexplore.org, springer.com, tandfonline.com
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 3 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 5 | 3 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 8 | 5 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 256 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Literatür tarama | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Makale inceleme | |
4 | Değerlendirme | |
13 | Rapor hazırlama ve sunma | |
10 | Literatür takibi | |
7 | Tez çalışmaları-1 | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Tez çalışmaları-2 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
13 | Rapor hazırlama ve sunma | |
10 | Tez çalışmaları-3 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim |
11 | Tez çalışmaları-4 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim |
12 | Tez çalışmaları-5 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim |
13 | Dönem içi çalışmaların Danışmana sunulmak üzere raporlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dönem raporunun sunulması ve değerlendirilmesi | Gösterim Benzetim Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Literatürdeki yayınları takip edebilir. | Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. | - | - | - | - | - | 3 | 5 | 5 | - | - |
Literatürdeki yayınları takip edebilir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | 4 | 5 | 3 | - | - |
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - |