EN
  • Anasayfa
  • BM7000 Uzmanlık Alan (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BM7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan BM7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Öğrenci ile tez çalışması hakkında planlı ya da plansız toplantılar ile yürütülür.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Cihan KARAKUZU
Ders Veren Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ
Amaç

Öğrencinin tez çalışmasını danışmanının güdümünde yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesini içerir.

Ders Kaynakları sciencedirect.com, ieeexplore.org, springer.com, tandfonline.com
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 10 50
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 3 15
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 5 3 15
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 8 5 40
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 5 15
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 10 1 10
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 256
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş
2 Literatür tarama Sınıf Dışı Çalışma
7 Makale inceleme
4 Değerlendirme
13 Rapor hazırlama ve sunma
10 Literatür takibi
7 Tez çalışmaları-1 Sınıf Dışı Çalışma
8 Tez çalışmaları-2 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
13 Rapor hazırlama ve sunma
10 Tez çalışmaları-3 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim
11 Tez çalışmaları-4 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim
12 Tez çalışmaları-5 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim
13 Dönem içi çalışmaların Danışmana sunulmak üzere raporlanması Sınıf Dışı Çalışma
14 Dönem raporunun sunulması ve değerlendirilmesi Gösterim Benzetim Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Literatürdeki yayınları takip edebilir. Sözlü Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Benzetim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. - - - - - 3 5 5 - -
Literatürdeki yayınları takip edebilir. - - - - - - 5 - - -
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. - - - - - 4 5 3 - -
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. - - - - - - 5 5 - -