Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Madenciliği | BM5026 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerimize çeşitli veri madenciliği tekniklerini tanıtmak ve gerçek hayattaki problemlerin uygulamalarına dair bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Veri Madenciliğine Giriş, Veri Madenciği Tanımları, Veri Madenciliğinin Geri Planı, Veri Madenciliği Teknikleri, Operasyonları ve Algoritmaları, Veri Madenciliği Uygulamaları, Veri Madenciliği Problemleri, Metin Madenciliği, Web Madenciliği, Örnek Uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Silahtaroğlu,G., Veri Madenciliği, Papatya Yayınevi,2008 Data Mining , J. Han – M. Kamber, Morgan-Kaufman, Academic Press, 2001, ISBN: 1-55860-901-6 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Veri Madenciliğine Giriş | |
2 | Veri Mad. Uygulama Alanları ve örnekler | |
3 | Veri Ambarları ve Olap | |
4 | Veri Madenciliği Süreci | |
5 | Veri Madenciliği Yöntemler Sınıflandırma, Kümeleme, Birliktelik Kuraları | |
6 | V.M. Karar Ağaçları ve Sınıflandırma | |
9 | Uygulama Örnekleri | |
8 | Veri Madenciliği Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları | |
9 | Uygulama Örnekleri | |
10 | Kümeleme Analizi | |
11 | Kümeleme Yöntemleri | |
9 | Uygulama Örnekleri | |
13 | Genetik Algoritmalar / Uygulama Programları | |
14 | Metin Madenciliği ve Web Madenciliği |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |