Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anten Teorisi | EEM5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÜNALDI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÜNALDI |
Amaç |
Elektromanyetik alan ve dalga bilgilerinden yararlanarak antenin çalışma prensibinin öğretilmesi, Temel anten yapı ve analiz parametrelerinin tanımlanması, Anten ve dalga yayılım analizinde sayısal çözüm yöntemlerinin irdelenmesi, Haberleşme ve Radar sistemlerinde kullanılan antenlerin uygulamalı anlatımı, RF kablosuz iletişim, uydu haberleşmesi ve mikrodalga radar sistemleri için uygun anten tasarım yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Anten ışınım mekanizmasının, vektör potansiyel ve ışınım integralleri ile teorik analizi. Anten dizi teorisi (doğrusal ve düzlemsel dizi analizi ve tasarımı). Anten çeşitleri (tel, geniş-bantlı, frekans-bağımsız, açıklık, horn, lens, yansıtıcı ve mikroşerit antenler), uygulama alanları, ilgili anten parametrelerinin (empedans, ışıma diyagramı, kazanç, vs.) incelenmesi. Mikroşerit antenlerin bir benzetim programı yardımıyla sayısal analizi ve tasarımı. |
Ders Kaynakları |
Balanis, C. A. (2015). Antenna theory: analysis and design. John wiley & sons.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Anten Tipleri, Işıma Mekanizması, İnce Tel Anten Üzerinde Akım Dağılımı, Tarihsel İlerleme | |
2 | Antenin Temel Parametreleri | Tartışmalı Ders |
2 | Antenin Temel Parametreleri | Tartışmalı Ders |
4 | Işıma İntegralleri ve Yardımcı Potansiyel Fonksiyonları | Tartışmalı Ders |
5 | Doğrusal Tel Antenler | Tartışmalı Ders |
6 | döngü antenler | Tartışmalı Ders |
7 | Diziler: Doğrusal, Düzlemsel, ve Dairesel | Tartışmalı Ders |
8 | Anten Sentezleme ve Sürekli Kaynaklar | Tartışmalı Ders |
9 | integral Denklemleri, Moment Metodu ve Öz ve Karşılıklı Empedans | Tartışmalı Ders |
10 | Geniş Bant Dipoller ve Uyumlama Teknikleri | Tartışmalı Ders |
11 | Frekans BaþÆmsÆz Antenler, Anten Minyatürleĩtirme ve Fraktal Antenler | Tartışmalı Ders |
12 | Açıklık Antenler | Tartışmalı Ders |
13 | Mikroşerit Antenler | Tartışmalı Ders |
14 | Yansıtıcı Antenler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Kavramları, Anten Sistemlerinin Tiplerini ve Parametrelerini Kapsamlı Bir Şekilde Anlamak Anten Dizayn Edebilmek ve Antenlerle İlgili Problemleri Çözebilmek için Gereken Kavramsal Anlayışı Güçlendirmek Adına Analitik ve 3 boyutlu Tam Dalga Elektromanyetik Simülasyon Yetenekleri kazanmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Kavramları, Anten Sistemlerinin Tiplerini ve Parametrelerini Kapsamlı Bir Şekilde Anlamak Anten Dizayn Edebilmek ve Antenlerle İlgili Problemleri Çözebilmek için Gereken Kavramsal Anlayışı Güçlendirmek Adına Analitik ve 3 boyutlu Tam Dalga Elektromanyetik Simülasyon Yetenekleri kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |