Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mühendislik Matematiği I | EEM5031 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL |
Amaç |
Mühendislik Eğitiminde lineer cebir kavramlarının veri bilimi ile ilintili olarak irdelenmesi |
Ders İçeriği |
Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemleri için çözüm yöntemleri, Vektör uzayları, Alt uzay kavramı, Rank, Baz, Boyut kavramları, Ortogonal matrisler, Matrislerin ortogonalleştirilmesi |
Ders Kaynakları |
Introduction to Linear Algebra, 2nd Ed.Gilbert Strang, Wesley- Cambridge Press 1998
Linear Algebra and Its Applications, 3rd Ed. Gilbert Strang, Harcourt, Brace, Jovanovich, Publishers, 1988 Introduction to Linear Algebra, 2nd Ed.Gilbert Strang, Wesley- Cambridge Press 1998 Linear Algebra and Its Applications, 3rd Ed. Gilbert Strang, Harcourt, Brace, Jovanovich, Publishers, 1988 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vektörler, Uzunluk ve Nokta Çarpım. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Düzlemler, Matrisler ve Lineer Denklemler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Gauss eliminasyonu | Problem Çözme |
4 | Matrislerde eliminasyon, matris işlemlerinin kuralları | Sözlü |
5 | Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi alma, faktorizasyon | |
6 | Matris Transpozu ve Permütasyon matrisleri | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
7 | Vektör uzay ve alt uzayları, Sıfır uzayı, satır, sütun ve sol sıfır uzayı | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
8 | Rank, Ax=b’nin çözümü | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
9 | Lineer bağımsızlık, baz ve boyut, | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Ortogonallik, izdüşümler | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
11 | Ortogonal bazlar ve Gram-Schmidt | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | Determinant, Kofaktör, Cramer kuralı | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
13 | Özdeğer -Özvektör Problemi | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
14 | Lineer Denklem Sistemleri Uygulamaları | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Vektör Uzayı ve alt uzayları kavrayarak, Lineer bağımsızlık, izdüşümler ve en küçük kareler yaklaşımı gibi metodları uygulayabilir hale gelir | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Gauss Eliminasyonu , Matris üzerinde işlem prosedürleri Gauss-Jordan yöntemini kavrayarak bunları problemlerin çözümünde uygulayabilir hale gelir | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Matrisleri ve hesaplama yöntemlerini kullanarak difransiyel denklem çözümlerinde uygulayarak problem çözme yetisini kazanır | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Vektör Uzayı ve alt uzayları kavrayarak, Lineer bağımsızlık, izdüşümler ve en küçük kareler yaklaşımı gibi metodları uygulayabilir hale gelir | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Gauss Eliminasyonu , Matris üzerinde işlem prosedürleri Gauss-Jordan yöntemini kavrayarak bunları problemlerin çözümünde uygulayabilir hale gelir | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Matrisleri ve hesaplama yöntemlerini kullanarak difransiyel denklem çözümlerinde uygulayarak problem çözme yetisini kazanır | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vektör Uzayı ve alt uzayları kavrayarak, Lineer bağımsızlık, izdüşümler ve en küçük kareler yaklaşımı gibi metodları uygulayabilir hale gelir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gauss Eliminasyonu , Matris üzerinde işlem prosedürleri Gauss-Jordan yöntemini kavrayarak bunları problemlerin çözümünde uygulayabilir hale gelir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matrisleri ve hesaplama yöntemlerini kullanarak difransiyel denklem çözümlerinde uygulayarak problem çözme yetisini kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vektör Uzayı ve alt uzayları kavrayarak, Lineer bağımsızlık, izdüşümler ve en küçük kareler yaklaşımı gibi metodları uygulayabilir hale gelir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gauss Eliminasyonu , Matris üzerinde işlem prosedürleri Gauss-Jordan yöntemini kavrayarak bunları problemlerin çözümünde uygulayabilir hale gelir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matrisleri ve hesaplama yöntemlerini kullanarak difransiyel denklem çözümlerinde uygulayarak problem çözme yetisini kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |