Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mühendislik Matematiği II | EEM5032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Lineer sistemler için İleri düzey mühendislik uygulamalarının çözümü için gerekli olan problem çözme yetisinin kazandırmak ve bunları lineer denklem sistemlerinin çözümünde aldığı teorik bilgiyi pratiğe dönüştürerek uygulamak. |
Ders İçeriği |
Lineer denklem sistemlerinin veri bilimi ile ilişkisinin kurulması sonucunda veri tabanlarına ait veri uzaylarının oluşturulması ve vektör uzayları ile ilişkilendirilmesi. Bu uzayların lineer dönüşümler ile dönüştürülmesi ve alt uzay kavramı ile ilşkilendirilmesi. Vektör uzayları ve alt uzaylar. için baz vektörlerinin bulunması. Alt uzaylarda koordinatların tespiti. Boyut indirgeme. Veri için lineer özellik çıkartım metodları |
Ders Kaynakları |
Introduction to Linear Algebra, 2nd Ed.Gilbert Strang, Wesley- Cambridge Press 1998
Linear Algebra and Its Applications, 3rd Ed. Gilbert Strang, Harcourt, Brace, Jovanovich, Publishers, 1988 Introduction to Linear Algebra, 2nd Ed.Gilbert Strang, Wesley- Cambridge Press 1998 Linear Algebra and Its Applications, 3rd Ed. Gilbert Strang, Harcourt, Brace, Jovanovich, Publishers, 1988 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gerçek dünya problemlerinin lineer denklem sistemleri ile ilişkilendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Veritabanlarının koordinat düzlemine aktarımı, Koordinat düzleminde noktasal ve vektörel temsili | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Koordinat düzlemindeki noktalar arasındaki mesafe kavramı ve mesafe ölçütleri | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
4 | Koordinat düzlemindeki vektörler için benzerlik kavramı | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
5 | Lineer Dönüşümler ve Alt uzay kavramları ve veri bilimi ile ilişkilendirilmesi | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
6 | Kovaryans matrisinin anlamı, nasıl oluşturulduğu ve özellikleri | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
7 | Kovaryans matrisine ilişkin özdeğer- özvektör problemi | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
8 | Temel Bileşenler Analizi | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
9 | Tekil Değer Ayrışımı | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Fisher Ayırıcı Analizi | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
11 | Bağımsız Bileşenler Analizi | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | LU Matris Ayrışımı | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
13 | QR Matris faktorizasyonu | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
14 | Gerçek dünya problemi uygulamalar | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Vektör Uzayı ve alt uzayları kavrayarak, Lineer bağımsızlık, izdüşümler ve boyut indirgeme gibi metodları uygulayabilir hale gelir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Vektör uzayı kavramının veri bilimi ile ilişkilendirilmesi ve gerçek dünya problemlerinin matematiksel olarak modellenmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı matematiksel modellerin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vektör Uzayı ve alt uzayları kavrayarak, Lineer bağımsızlık, izdüşümler ve boyut indirgeme gibi metodları uygulayabilir hale gelir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vektör uzayı kavramının veri bilimi ile ilişkilendirilmesi ve gerçek dünya problemlerinin matematiksel olarak modellenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı matematiksel modellerin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |