Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | EEM7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet KURBAN Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM Doç. Dr. Sinan TEMEL Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ Prof. Dr. Arslan ÜNAL Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Prof. Dr. Barış ALTIOKKA Doç. Dr. Emre DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL |
Ders Veren | Prof. Dr. Tolga YÜKSEL Doç. Dr. Emrah DOKUR Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Amaç |
Yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi. |
Ders İçeriği |
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
sciencedirect.com, ieeexplore.org, springer.com, tandfonline.com Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler sciencedirect.com, ieeexplore.org, springer.com, tandfonline.com |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 254 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmsi | Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
5 | Uygulanacak yöntemin tespiti ve uygulaması | Beyin Fırtınası |
7 | Tez konusu güncel benzetim çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
7 | Tez konusu güncel benzetim çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
7 | Tez konusu güncel benzetim çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
7 | Tez konusu güncel benzetim çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
10 | Tez konusu güncel gerçekleme çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
10 | Tez konusu güncel gerçekleme çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
10 | Tez konusu güncel gerçekleme çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
10 | Tez konusu güncel gerçekleme çalışmalarının incelenmesi | Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Literatürdeki yayınları takip edebilir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Seminer İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. | Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer İnceleme / Anket Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Literatürdeki yayınları takip edebilir. | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | Beyin Fırtınası Seminer İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer İnceleme / Anket Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Literatürdeki yayınları takip edebilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Literatürdeki yayınları takip edebilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |