Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Statik | MM106 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Oğuzhan DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Durgunluk halindeki parçacık ve rijit cisimler için Katı Cisimler Mekaniğinin temel prensiplerini öğreterek daha ileri seviyelerdeki Dinamik, Mukavemet ve Makine Tasarımı gibi ders veçalışmalar için güçlü bir temel oluşturmaktır. |
Ders İçeriği |
Statiğin Dayandığı Temeller, Newton Kanunları,Vektürel ve skalar değerler, Birleşen ve Bileşke,İki boyutlu, Üç Boyutlu, Sürtünme, Reaksiyon Kuvvetleri, Denge Şartları ve Denge Denklemleri, Yayılı Yükler, Serbest Cisim Diyagramı, Taşıyıcı Sistemler, Kafes Sistemleri, Alan Merkezleri , Statikçe belirsiz sistemler. |
Ders Kaynakları |
1 - F.P.Beer, E.R. Johnston Jr., Mazurek, Çeviren Ömer Gündoğdu, Osman Kopmaz. “ Mühendisler için Vektör Mekaniği: Statik", Literatür Yayıncılık, 2015 2- R. C. Hibbeler, Çeviren: Ayşe Soyuçok, Özgün Soyuçok, "Mühendislik Mekaniği: STATİK", Metrik Baskı, 2010
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mekaniğe Giriş, Temel Kavram ve Prensipler | |
2 | Parçacıkların Statiği, Kuvvetler, Düzlem ve Uzayda Denge | |
3 | Rijit Cisimler: Eşdeğer (Denk) Kuvvet Sistemleri | |
5 | Rijit Cisimlerin Dengesi: İki ve Üç Boyutta Denge | |
5 | Rijit Cisimlerin Dengesi: İki ve Üç Boyutta Denge | |
6 | Distributed Forces: Centroids and Centers of Gravity | |
9 | Yapıların Analizi: Kafes ve Çerçeve Sistemleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapıların Analizi: Kafes ve Çerçeve Sistemleri | |
10 | Kiriş ve Kablo Kuvvetleri, Kesme kuvvetleri ve eğilme momenti diyagramları | |
10 | Kiriş ve Kablo Kuvvetleri, Kesme kuvvetleri ve eğilme momenti diyagramları | |
13 | Sürtünme | |
13 | Sürtünme | |
14 | Yayılı Kuvvetler: Alan ve Kütleler için Atalet Momentleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |||
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |||
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |