EN
MIM5001 - Bilgisayar Destekli Sac Metal Şekillendirme Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Destekli Sac Metal Şekillendirme Teknolojisi MIM5001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre ESENER
Ders Veren Doç. Dr. Emre ESENER
Amaç

Bilgisayar destekli sac metal şekillendirme prosesini gerçekleştirmek

Ders İçeriği

Mekanik ve metalurjik temeller, plastisite teorisi temelleri, sac metal şekillendirme yöntemleri, sonlu elemanlar analizi

Ders Kaynakları Dorel Banabic, Sheet Metal Forming Processes: Constitutive Modelling and Numerical Simulation, Springer
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 12 6 72
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 8 32
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 21 1 21
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 11 1 11
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Kavramlar ve Malzeme Davranışı Ders Tartışmalı Ders
1 Temel Kavramlar ve Malzeme Davranışı Ders Tartışmalı Ders
3 Gerilme ve Deformasyon Ders Tartışmalı Ders
4 Plastisite Teorisi Temelleri Ders Tartışmalı Ders
4 Plastisite Teorisi Temelleri Ders Tartışmalı Ders
6 Sac Metal Şekillendirme Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders
6 Sac Metal Şekillendirme Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders
8 Bilgisayar Destekli Mühendislik Ders Tartışmalı Ders
9 Sonlu Elemenlar Analizi Ders Tartışmalı Ders
10 Sac Metal Şekillendirme Sonlu Elemanlar Uygulama Örneği - I Ders Tartışmalı Ders
11 Sac Metal Şekillendirme Sonlu Elemanlar Uygulama Örneği - II Ders Tartışmalı Ders
12 Sac Metal Şekillendirme Sonlu Elemanlar Uygulama Örneği - III Ders Tartışmalı Ders
13 Sac Metal Şekillendirme Sonlu Elemanlar Uygulama Örneği - IV Ders Tartışmalı Ders
14 Sac Metal Şekillendirme Sonlu Elemanlar Uygulama Örneği - V Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mekanik ve metalurjik temelleri ilişkilendirir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sac metal şekillendirme proses parametrelerini temel düzeyde hesaplar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sac metal şekillendirme proseslerini temel düzeyde modeller Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sac metal şekillendirme proseslerini temel düzeyde simüle eder Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Mekanik ve metalurjik temelleri ilişkilendirir 5 4 5 4 3 3 2 1 1 1 1
Sac metal şekillendirme proses parametrelerini temel düzeyde hesaplar 5 4 5 4 3 2 2 1 1 1 1
Sac metal şekillendirme proseslerini temel düzeyde modeller 5 4 5 5 4 2 3 1 1 1 1
Sac metal şekillendirme proseslerini temel düzeyde simüle eder 5 3 5 5 4 2 3 1 1 1 1