Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji ve Ekserji Analizi | MIM5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere ekserji analizin makina mühendisliğindeki yerini ve önemini kavratmak, Ekserji analizi uygulamaları sırasında kütle, enerji ve ekserji denkliklerinin kurulması, tasarımda çözüm için gerekli olan tablo ve grafiklerin kullanımının öğrenilmesini sağlamak, Makina mühendisliğinde tasarımın önemini kavratmak ve ödevlerin takım çalışması şeklinde verilerek öğrenciye deneyim kazandırılmaktır |
Ders İçeriği |
Termodinamiğin I. ve II. Kanunlarına ait Temel Kavramlar ve Birlikte Uygulanışları / Ekserji Analizi Kavramı, Fiziksel ve Kimyasal Ekserji / Farklı Sistemler Üzerinde Ekserji Analizi Uygulamaları; Soğutma Sistemlerinde Ekserji Analizi, Absorbsiyonlu Soğutma Sistemlerinde Ekserji Analizi, Otomobil Emisyonunun Ekserji Analizi, II. Kanun Performans Kıstası, Soğutma Kuleleri ve Evaporatif Soğutucuların Ekserji Analizi, Isıtma Sistemlerinde Ekserji Analizi, Termik Santrallerde Ekserji Analizi, Kojenerasyon Sistemleri, Trijenerasyon Sistemleri, Jeotermal Sistemlerde Ekserji Analizi, Ekolojik Ekserji Modeli / Ekserji-Ekonomi İlişkileri ve Eksergonomi Analizi |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Termodinamiğin I. ve II. Kanunlarına ait Temel Kavramlar ve Birlikte Uygulanışları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Termodinamiğin I. ve II. Kanunlarına ait Temel Kavramlar ve Birlikte Uygulanışları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Ekserji Analizi Kavramı, Fiziksel ve Kimyasal Ekserji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Ekserji Analizi Kavramı, Fiziksel ve Kimyasal Ekserji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Farklı Sistemler Üzerinde Ekserji Analizi Uygulamaları; Soğutma Sistemlerinde Ekserji Analizi, Absorbsiyonlu Soğutma Sistemlerinde Ekserji Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Otomobil Emisyonunun Ekserji Analizi, II. Kanun Performans Kıstası | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Soğutma Kuleleri ve Evaporatif Soğutucuların Ekserji Analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Isıtma Sistemlerinde Ekserji Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Termik Santrallerde Ekserji Analizi, Kojenerasyon Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Kojenerasyon Sistemleri, Trijenerasyon Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Jeotermal Sistemlerde Ekserji Analizi, Ekolojik Ekserji Modeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Jeotermal Sistemlerde Ekserji Analizi, Ekolojik Ekserji Modeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Ekserji-Ekonomi İlişkileri ve Eksergonomi Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Ekserji-Ekonomi İlişkileri ve Eksergonomi Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilere ekserji analizin makina mühendisliğindeki yerini ve önemini kavratmak, | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Ekserji analizi uygulamaları sırasında kütle, enerji ve ekserji denkliklerinin kurulması, tasarımda çözüm için gerekli olan tablo ve grafiklerin kullanımının öğrenilmesini sağlamak, | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Makina mühendisliğinde tasarımın önemini kavratmak ve ödevlerin takım çalışması şeklinde verilerek öğrenciye deneyim kazandırılmaktır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilere ekserji analizin makina mühendisliğindeki yerini ve önemini kavratmak, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekserji analizi uygulamaları sırasında kütle, enerji ve ekserji denkliklerinin kurulması, tasarımda çözüm için gerekli olan tablo ve grafiklerin kullanımının öğrenilmesini sağlamak, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makina mühendisliğinde tasarımın önemini kavratmak ve ödevlerin takım çalışması şeklinde verilerek öğrenciye deneyim kazandırılmaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |