Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makine Hasar Analizleri | MIM5023 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun MİNDİVAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Harun MİNDİVAN |
Amaç |
Mühendislik alanında geniş kullanım alanları olan makine parçalarında oluşabilecek hasarların kaynakları hakkında bilgi kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Hasar analizine giriş (hataların temel nedenleri, hata analiz pratiği, hata önleme pratiği), Hata modları (gevrek-sünek kırılmalar, yorulma hasarları, aşınma, korozyona dayalı hasarlar, birikintilere bağlı hasarlar, elektrik hasarları), Makina elemanları hasarları (miller, yataklar, contalar, cıvatalar, dişliler, siboplar, kayışlar, kaplinler, turbolar), Uygulamalı vaka çalışmaları. |
Ders Kaynakları |
Machinery Failure Analysis and Troubleshooting, Heinz P. Bloch and Fred K. Geitner, Gulf Publishing Co. publ., 1997
Machinery Failure Analysis Handbook, Luiz Otávio Amaral Affonso, Gulf Publishing Company, Houston, Texas, 2006. Practical Plant Failure Analysis, A Guide to Understanding Machinery Deterioration and Improving Equipment Reliability (Dekker Mechanical Engineering), Neville W. Sachs, Taylor and Francis publ., 2007 Machinery Failure Analysis and Troubleshooting, Heinz P. Bloch and Fred K. Geitner, Gulf Publishing Co. publ., 1997 Machinery Failure Analysis Handbook, Luiz Otávio Amaral Affonso, Gulf Publishing Company, Houston, Texas, 2006. Practical Plant Failure Analysis, A Guide to Understanding Machinery Deterioration and Improving Equipment Reliability (Dekker Mechanical Engineering), Neville W. Sachs, Taylor and Francis publ., 2007 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hasar analizine giriş (hataların temel nedenleri, hata analiz pratiği, hata önleme pratiği) | Tartışmalı Ders |
2 | Hata modları (gevrek-sünek kırılmalar) | Tartışmalı Ders |
3 | Yorulma hasarları | Tartışmalı Ders |
4 | Aşınma | Tartışmalı Ders |
5 | Korozyona dayalı hasarlar | Tartışmalı Ders |
6 | Birikintilere bağlı hasarlar, Elektrik hasarları | Tartışmalı Ders |
7 | Makine elemanları hasarları (Miller, Yataklar) | Tartışmalı Ders |
8 | Contalar, Cıvatalar | Tartışmalı Ders |
9 | Dişliler, Siboplar | Tartışmalı Ders |
10 | Kayışlar, Kaplinler, Turbolar | Tartışmalı Ders |
13 | Uygulamalı vaka çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Uygulamalı vaka çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Uygulamalı vaka çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Uygulamalı vaka çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makine elemanlarında oluşan hasar tiplerini bilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hasar nedenlerini ve önlemlerini tanıyabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Makine elemanlarında oluşan hasar tiplerini bilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hasar nedenlerini ve önlemlerini tanıyabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makine elemanlarında oluşan hasar tiplerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasar nedenlerini ve önlemlerini tanıyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makine elemanlarında oluşan hasar tiplerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasar nedenlerini ve önlemlerini tanıyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |