Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Otomotiv Mühendisliği | MIM5030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
Ders Veren | |
Amaç |
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINDA EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE TAŞIT TAHRİK SİSTEMLERİ HAKKINDA TEMEL BİLGİLERİ KAZANDIRMAKTIR. |
Ders İçeriği |
İçten yanmalı motor türleri ve çalışma ilkeleri, Motor Termodinamiği, Motorlarda yanma, Motorlarda karışım teşkili, Motor işletme parametreleri, Dolgu değişimi, Yakıtlar, Yakıt püskürtme sistemleri, Motorlarda ısı transferi, Motorlarda sürtünme ve yağlama, Motor performansı, Motor dengelemesi ve kuvvet analizi. |
Ders Kaynakları |
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 3 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 2 | 8 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İçten yanmalı motorların temel prensipleri | Ders |
2 | Motor termodinamiği | Ders |
3 | Motorlarda yanmanın temelleri, Yanma reaksiyonlarının hesaplanması | Ders |
4 | Gerçek motor çevrimi, Motor işletme parametreleri | Ders |
5 | Karışım teşkilinin temelleri | Ders |
6 | Benzin motorlarında karışım teşkili ve yanma prosesi, Benzin püskürtme yöntemleri, Ateşleme teorisi ve ateşleme sistemleri | Ders |
7 | Motor komponentleri ve tasarım kaideleri | Ders |
8 | Krank-biyel mekanizmasının kinematik ve dinamik analizi | Ders |
9 | Taşıtlarda güç İletimi | Ders |
10 | Alternatif ve elektirkli Taşıt Tahrik Sistemleri | Ders |
11 | Taşıtlarda Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri | Ders |
12 | Taşıt Doğrultu Kontrol Sistemleri | Ders |
13 | Otomotiv Sistemlerinin Analizi | Ders |
14 | Otonom Taşıtlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
ÖĞRENCİLER, OTOMOTİV TAHRİK SİSTEMLERİ HAKKINDA TEMEL BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANACAKLARDIR. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
ÖĞRENCİLER, OTOMOTİV TAHRİK SİSTEMİ MEKANİZMALARININ ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ İRDELEYEBİLCEK BECERİYİ KAZANACAKLARDIR. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
ÖĞRENCİLER, TAŞITI HAREKET ETTİREN, YÖNLENDİREN VE GÖVDENİN ASKIDA KALMASINI SAĞLAYAN ALT SİSTEMLERİ VE KOMPONENTLERİ ÖĞRENİRLER. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENCİLER, OTOMOTİV TAHRİK SİSTEMLERİ HAKKINDA TEMEL BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANACAKLARDIR. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖĞRENCİLER, OTOMOTİV TAHRİK SİSTEMİ MEKANİZMALARININ ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ İRDELEYEBİLCEK BECERİYİ KAZANACAKLARDIR. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖĞRENCİLER, TAŞITI HAREKET ETTİREN, YÖNLENDİREN VE GÖVDENİN ASKIDA KALMASINI SAĞLAYAN ALT SİSTEMLERİ VE KOMPONENTLERİ ÖĞRENİRLER. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |