Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Malzemelerinin Yapı-Özellik İlişkisi | MIM5032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Malzemelerde yapı kavramlarının, yapıların nasıl değiştirilebileceği ve değişikliklerin nasıl karakterize edileceğinin ve yapıların mekanik, ısıl, elektriksel, manyetik ve optik özelliklerine etkilerini anlamak dersin temel amaçlarıdır. |
Ders İçeriği |
Malzemelerde yapı kavramı, yapı sınıfları, yapı sistemlerinin kontrolü ve karakterizasyonu, fiziksel, mekanik, ısıl, elektriksel, manyetik ve optik özelliklerine yapıların etkilerinin tartışılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
3) The Science and Engineering of Materials, D.R. Askeland, PWS Pub. Co., 1994.
1) Materials Science and Engineering-An Introduction, W. D. Callister Jr., John Wiley and Sons, 2007. 2) Modern Ceramic Engineering, D.W. Richerson, Marcel Decker Inc., 1992. 4) Principles of Materials Science and Engineering, W.F. Smith, McGraw Hill, 1996 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yapı kavramları, yapıların sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Atomik yapılar ve bağ yapıları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kristal yapıların oluşumu, proses yoluyla kristal yapıya müdahale yolları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Kristal yapı karakterizasyonu | Ders |
5 | Elektronik yapı ve hataların oluşumu | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Mikroyapı oluşumu, kontrolü ve karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Mikroyapı oluşumu, kontrolü ve karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Makro-yapı. Ara sınav | Ders |
9 | Yapı-mekanik özellik ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Yapı-mekanik özellik ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yapı-fiziksel özellik ilişkileri | Ders |
12 | Yapı-termal özellik ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yapı-elektriksel özellik ilişkileri | Ders |
14 | Yapı-manyetik özellik ilişkileri,Final | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yapı sistemlerinin kontrolü ve karakterizasyonunu öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Malzemelerin fiziksel, mekanik, ısıl vb. özelliklerini kimyasal bileşimleri ile yapı türlerini dikkate alarak tahmin edebilme becerisini kazanacaktır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapı sistemlerinin kontrolü ve karakterizasyonunu öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Malzemelerin fiziksel, mekanik, ısıl vb. özelliklerini kimyasal bileşimleri ile yapı türlerini dikkate alarak tahmin edebilme becerisini kazanacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |