Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Taşıt Emisyonları ve Kontrol Teknikleri | MIM5036 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre sağlığı açısından önemli kirleticileri, motorlardan kaynaklanan emisyonları ve miktarlarını, ölçüm tekniklerini, katalitik dönüştürücülü, dönüştürücüsüz motorlarda emisyon miktarlarının kontrol edilmesi |
Ders İçeriği |
çevre sağlığı açısından önemli kirleticileri, motorlardan kaynaklanan emisyonları ve miktarlarını, ölçüm tekniklerini, katalitik dönüştürücülü, dönüştürücüsüz motorlarda emisyon miktarlarının kontrol edilmesi |
Ders Kaynakları |
Taşıt Eksozundan kaynaklanan kirleticiler
A Kutlar, M Ergeneman
Ekzoz Gazları Emisyonu C soruşbay
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 2 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 3 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 189 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Motorlu taşıtlardaki kirletici emisyon kaynakları | Ders |
2 | Motorlarda CO, CO2, NOx oluşum mekanizması | Ders |
3 | Motorlarda HC, SO2 duman ve partikül oluşum mekanizması | Ders |
4 | Emisyon standartları | Ders |
5 | Motorlu taşıtlarda kullanılan yakıtların cinsi ve özellikleri | Ders |
6 | Dizel motorlarda hava fazlalık katsayıları (Lambda değerleri) ve emisyon kontrolü ile ilişkisi | Ders |
6 | Dizel motorlarda hava fazlalık katsayıları (Lambda değerleri) ve emisyon kontrolü ile ilişkisi | Ders |
8 | Benzinli motorlarda hava fazlalık katsayıları (Lambda değerleri) ve emisyon kontrolü ile ilişkisi | Ders |
9 | Çevre kirletici kaynaklar | Ders |
10 | Motorlu taşıtlarda kullanılan yakıtların cinsi ve özellikleri | Ders |
11 | Emisyon azaltıcı önlemler | Ders |
11 | Emisyon azaltıcı önlemler | Ders |
13 | Katalitik dönüştürücülerin çeşitleri, çalışma prensipleri | Ders |
14 | Katalitik dönüştürücülerin ve kontrolleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Motorlu taşıtların çevre kirletici kaynaklarını tespit ederek, emisyon azaltıcı önlemleri alabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karışım oranı ve motor ayarlarının emisyon değerlerine etkilerini yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Emisyon ve kontrolünü, standarlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Motorlu taşıtların çevre kirletici kaynaklarını tespit ederek, emisyon azaltıcı önlemleri alabilir | 5 | - | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | - | - |
Karışım oranı ve motor ayarlarının emisyon değerlerine etkilerini yorumlayabilir. | - | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - |
Emisyon ve kontrolünü, standarlarını öğrenir | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | 5 |