Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalı Akışkanlar Mekaniği | MIM5038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Sürtünmeli akışkanlar mekaniği önemli alanları hakkında bilgi ve bu bilginin ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılması. İleri seviyedeki türbülanslı ve sıkıştırılabilir akışkanlar mekaniği dersleri için temel oluşturmak. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, tanımlar. Akış kinematiği. Sürtünmeli akışların korunum denklemlerinin türetilmesi. Denklemlerin boyutsuz şekilleri, boyutsuz parametreler. Çevrinti transport denklemi. Düşük Reynolds sayılı akışlar. Sürtünmeli akış problemlerinin tam çözümleri: Couette ve Poiseuille akışları, Stokes problemleri, düzlemsel durma noktası akışı. Laminer sınır tabakalar, benzerlik çözümleri. Sınır tabaka ayrılması, laminar jetler, serbest kayma tabakaları. Akış kararlılığı ve türbülansa giriş. |
Ders Kaynakları |
Hinze J. O., 1975. Turbulence, McGraw-Hill
White, F.M., 2011. Akışkanlar Mekaniği, 7. Basım, McGraw-Hill. Schlichting, H. and Gersten, K. 2000. Boundary Layer Theory Springer-Berlin. White, F.M., 2006. Viscous Fluid Flow, Third Edition, McGraw-Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar,tanımlar, süreklilik yaklaşımı, viskozite, sürtünmeli akışlara ait bazı örnekler. | |
2 | Sürtünmeli akış denklemlerinin gözden geçirilmesi: Süreklilik denklemi, Navier-Stokes denklemleri. Enerji denklemi. | |
3 | Temel denklemlerin matematiksel karakteristikleri. Yönetici denklemlerin boyutsuz şekilleri. Sürtünmeli akışlardaki boyutsuz parametreler. | |
4 | Düşük Reynolds sayılı akışlar: Bir küre etrafındaki Stokes çözümü. | |
5 | Sürtünmeli akış problemlerinin tam çözümü: Couette akışı, Poiseuille akışı vs. | |
6 | Düzlemsel durma akışı, Dönen disk üzerindeki akış. | |
7 | Laminer sınır tabaka akışı. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Blasius çözümü, Falkner-Skan çözümleri. | |
10 | Momentum İntegral formülasyonu. Yaklaşık çözümler. | |
11 | Akış kararlılığına giriş, Kelvin–Helmholtz kararsızlığı, Tollmien–Schlichting dalgaları. | |
12 | Türbülansa giriş. | |
13 | Türbülanslı sınır tabakalar. | |
14 | Sıkıştırılabilir akışa giriş, Şok dalgaları. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürtünmeli akışları karakterize eden denklemleri ve olayın fiziğini anlamak. | |||
Düşük Reynolds sayılı akışları formüle etme ve çözme becerisi. | |||
Akış kararlılığı ve türbülanslı akışlar hakkında temelleri anlamak. | |||
Diferansiyel ve integral formundaki sınır tabaka denklemlerini türetme ve çözme becerisi. | |||
Sürtünmeli akışlarda boyutsuz sayıları belirleyebilme becerisi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürtünmeli akışları karakterize eden denklemleri ve olayın fiziğini anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Düşük Reynolds sayılı akışları formüle etme ve çözme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akış kararlılığı ve türbülanslı akışlar hakkında temelleri anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diferansiyel ve integral formundaki sınır tabaka denklemlerini türetme ve çözme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sürtünmeli akışlarda boyutsuz sayıları belirleyebilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |