Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anadolu Mezopotamya İlişkileri (M.Ö. II. Binyıl) | TAR5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze- Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gülgüney MASALCI ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Anadolu ve Mezopotamya coğrafyasında kurulan uygarlıklar ve birbirleriyle ekonomik, siyasi, kültürel ilişkilerini değerlendirmek. |
Ders İçeriği |
Eski Anadolu ve Mezopotamya coğrafyasında kurulan uygarlıklar ve birbirleriyle ekonomik, siyasi, kültürel ilişkileri. |
Ders Kaynakları |
Khaled NASHEF, RGTC IV (Die Orts-und Gewaessernamen der altassyrischen Zeit), Wiesbaden
Balkan, Mama Kralı Anum-hirbi’nin Kaniş Kralı Warşama’ya Mektubu, Ankara, 1955. Özgüç, T. Kültepe, YKY Yay., İstanbul 2005. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | M.Ö. İkinci binyılda Anadolu ve Mezopotamya | Tartışmalı Ders |
3 | Anadolu- Mezopotamya ilişkilerine dair ilk izler | Tartışmalı Ders |
4 | Anadolu’ya yazının gelişi | Tartışmalı Ders |
5 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı | Tartışmalı Ders |
6 | Asurlu Tüccarlar ve Yerli beyler arasında anlaşmalar | Tartışmalı Ders |
7 | Ticareti Yapılan Mallar | Tartışmalı Ders |
8 | Ticareti yasaklanan mallar | Tartışmalı Ders |
9 | Karum ve wabartumlar | Tartışmalı Ders |
10 | Mahkeme Kayıtları | Tartışmalı Ders |
11 | Yol Güzergahları | Tartışmalı Ders |
12 | Vergiler | Tartışmalı Ders |
13 | Kaçakçılık | Tartışmalı Ders |
14 | Anadolu-Asur arasındaki mektuplaşmalar | Tartışmalı Ders |
15 | Anadolu’nun siyasi yapısına genel bakış | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anadolu ve Mezopotamya coğrafyasında kurulan uygarlıklar ve birbirleriyle ekonomik, siyasi, kültürel ilişkilerini değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anadolu ve Mezopotamya coğrafyasında kurulan uygarlıklar ve birbirleriyle ekonomik, siyasi, kültürel ilişkilerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |