Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim ve Teknoloji Tarihi | TAR5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze - Örgün |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilim ve Teknoloji Tarihi perspektifinde, teknolojinin gelişim tarihi kapsamındaki örnekleri teorik ve pratik yönleriyle tartışmak. |
Ders İçeriği |
Bilim ve teknoloji tarihi perspektifinde teknolojinin teorik ve pratik yönleriyle ilişkisi şu sorular çerçevesinde ele alınacaktır: Bilim nedir? Teknik nedir? Teknoloji nedir? Teknoloji tarihi araştırmalarında tartışmaya açılan yöntemler ve yeni yaklaşımlar nelerdir? |
Ders Kaynakları |
Eriş Asil- Sevgi Şar, “Orta Çağda Avrupa Tıp ve Eczacılığı”, Ankara Ecz. Odası Bülteni 7 (2), s.192-198.
2Bilim ve Buluşlar Tarihi, Isaac Asimov, İmge Kitabevi Bilim Tarihine Giriş, Sevim Tekeli ve arkadaşları, Nobel Yayıncılık Necati Avcı, Harran ve Bilginleri,Ankara, 2007. Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, J.E. McClellan III and H. Dorn, Arkadaş Yayınları, 1999 . Cabir b. Hayyan, Kimya Hakkında Risale, Süleymaniye Kütüphanesi Nüshası Şaban Döğen, İslam ve Kimya Altay Gündüz, Mezopotamya VE Eski Mısır Bilim, Teknoloji, Tarihsel Yapı ve Kültür, İstanbul, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim Nedir? Teknoloji nedir? | Ders |
2 | Eskiçağda Sağlık Kurumları, Tabipleri ve Eserleri | Ders Gösterim |
3 | Eskiçağda Sağlık Kurumları, Tabipler ve Eserleri II | |
4 | Eskiçağda Coğrafya, Tarih Bilimi ve Çalışmaları | Gösterim |
5 | El-Beyrunî ve Tarihsel Araştırma Metodu | Ders Gösterim |
6 | El-Beyrunî ve Tarihsel Araştırma Metodu II | Ders Gösterim |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Ortaçağda Coğrafya, Tarih Bilim ve Çalışmaları II | Ders Gösterim |
9 | Ortaçağda Tıp Kültürü , Bilimi ve Çalışmaları | Ders Gösterim Sözlü |
10 | Ortaçağda Tıp Kültürü , Bilimi ve Çalışmaları II | Ders Gösterim |
11 | Eskiçağda Kimya Bilimi ve Çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Ortaçağda Kimya Bilimi ve Çalışmaları | Ders Gösterim |
13 | Eskiçağda Eczacılık Bilimi ve Çalışmaları | Ders Gösterim Sözlü |
14 | Ortaçağ İslam Dünyasında Eczacılık Bilimi ve Çalışmaları | Ders Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |