EN
  • Anasayfa
  • TAR5002 Bilim ve Teknoloji Tarihi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TAR5002 - Bilim ve Teknoloji Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilim ve Teknoloji Tarihi TAR5002 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARİH - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze - Örgün
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR
Ders Veren
Amaç

Bilim ve Teknoloji Tarihi perspektifinde, teknolojinin gelişim tarihi kapsamındaki örnekleri teorik ve pratik yönleriyle tartışmak.

Ders İçeriği

Bilim ve teknoloji tarihi perspektifinde teknolojinin teorik ve pratik yönleriyle ilişkisi şu sorular çerçevesinde ele alınacaktır: Bilim nedir? Teknik nedir? Teknoloji nedir? Teknoloji tarihi araştırmalarında tartışmaya açılan yöntemler ve yeni yaklaşımlar nelerdir?

Ders Kaynakları Eriş Asil- Sevgi Şar, “Orta Çağda Avrupa Tıp ve Eczacılığı”, Ankara Ecz. Odası Bülteni 7 (2), s.192-198.
2Bilim ve Buluşlar Tarihi, Isaac Asimov, İmge Kitabevi
Bilim Tarihine Giriş, Sevim Tekeli ve arkadaşları, Nobel Yayıncılık
Necati Avcı, Harran ve Bilginleri,Ankara, 2007.
Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, J.E. McClellan III and H. Dorn, Arkadaş Yayınları, 1999
. Cabir b. Hayyan, Kimya Hakkında Risale, Süleymaniye Kütüphanesi Nüshası
Şaban Döğen, İslam ve Kimya
Altay Gündüz, Mezopotamya VE Eski Mısır Bilim, Teknoloji, Tarihsel Yapı ve Kültür, İstanbul, 2002
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilim Nedir? Teknoloji nedir? Ders
2 Eskiçağda Sağlık Kurumları, Tabipleri ve Eserleri Ders Gösterim
3 Eskiçağda Sağlık Kurumları, Tabipler ve Eserleri II
4 Eskiçağda Coğrafya, Tarih Bilimi ve Çalışmaları Gösterim
5 El-Beyrunî ve Tarihsel Araştırma Metodu Ders Gösterim
6 El-Beyrunî ve Tarihsel Araştırma Metodu II Ders Gösterim
7 Ara Sınav Ders
8 Ortaçağda Coğrafya, Tarih Bilim ve Çalışmaları II Ders Gösterim
9 Ortaçağda Tıp Kültürü , Bilimi ve Çalışmaları Ders Gösterim Sözlü
10 Ortaçağda Tıp Kültürü , Bilimi ve Çalışmaları II Ders Gösterim
11 Eskiçağda Kimya Bilimi ve Çalışmaları Ders Tartışmalı Ders
12 Ortaçağda Kimya Bilimi ve Çalışmaları Ders Gösterim
13 Eskiçağda Eczacılık Bilimi ve Çalışmaları Ders Gösterim Sözlü
14 Ortaçağ İslam Dünyasında Eczacılık Bilimi ve Çalışmaları Ders Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. - - - - - - - - - - - - - -
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. - - - - - - - - - - - - - -
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. - - - - - - - - - - - - - -
Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak. - - - - - - - - - - - - - -