Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Soğuk Savaş Dönemi Türk Politikası | TAR5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatıma dayalı dersler, ödevler |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı İkinci Dünya Savaşı sonrasında dünyada yaşanan gelişmelerin Türkiye'ye etkisini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Ders, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra dünyada yaşanan gelişmelerin, oluşturulan teşkilatların, Türkiye'nin diplomatik ilişkilerinin anlatılmasını; öğrencilerin ilgili konularla ilgili sunum yapmasını ve makale hazırlamasını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınevi
Türk Dış Politikası (I-II-III), Edt. Baskın Oran, İletişim Yayınları Gültekin Sümer, Soğuk Savaş Tarihi, Doruk Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kaynakların gösterilmesi, dersin işleyişi ile ilgili bilgi verilmesi | Ders |
2 | İkinci Dünya Savaşı'nın Son Sürecinde Yaşanan Gelişmeler ve Soğuk Savaş'ın Çıkmasına Neden Olan Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | 1945-1950 Arasında Dünyada Yaşanan Gelişmeler ve Türkiye'ye Etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Kore Savaşı ve NATO | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Kruşçev ve Eisenhower Dönemlerinde Türkiye | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Türkiye'nin Bölgesel Önemi ve Kurulan Teşkilatlar (Balkan Paktı ve Bağdat Paktı) | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Öğrenci Sunumlarının Dinlenmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Ortadoğu'da Yaşanan Problemler ve Türkiye'ye Etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Asya ve Afrika Yaşanan Problemler ve Türkiye'ye Etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Avrupa'da Yaşanan Gelişmeler ve Türkiye'ye Etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Gorbaçov Dönemi ve Doğu Bloğunda Yaşanan Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Türk Cumhuriyetlerinin Bağımsızlığını Kazanma Sürecinde Türkiye | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Soğuk Savaş Sonrası Yeni Düzen: Post-Cold War ve Türkiye'nin Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
15 | Makalelerin Değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
16 | Dönem Sonu Sınavı | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Soğuk Savaş kavramını ve dönemini öğrenme | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türkiye'nin 1945 ve sonrası diplomasisine hakim olma | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Soğuk Savaş Döneminde Yaşanan Gelişmeler ve Türkiye'ye Etkilerini Analiz Etme | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Soğuk Savaş Döneminde Yaşanan Gelişmeler ve Türkiye'ye Etkilerini Analiz Etme | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Soğuk Savaş Dönemini Kronolojik Olarak Öğrenme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Soğuk Savaş kavramını ve dönemini öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye'nin 1945 ve sonrası diplomasisine hakim olma | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Soğuk Savaş Döneminde Yaşanan Gelişmeler ve Türkiye'ye Etkilerini Analiz Etme | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Soğuk Savaş Döneminde Yaşanan Gelişmeler ve Türkiye'ye Etkilerini Analiz Etme | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Soğuk Savaş Dönemini Kronolojik Olarak Öğrenme | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |