Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarih Metodolojisi | TAR5032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAVAK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN |
Amaç |
Tarihsel bilgiyi üretme, tarihsel bilginin sınırlarını anlama, tarih ve tarihçi arasındaki ilişkiyi değerlendirme, tarihsel eleştiri, analiz ve sentez metotlarını uygulama yetenekleri kazandırmak |
Ders İçeriği |
Tarihsel bilgi, kaynak ve tarihçi arasındaki ilişki, tarih felsefesi ve yeni yaklaşımlar, tarihte nedensellik ve nesnellik, Tarih yazımında günümüze kadar uzanan farklı yaklaşımlar konuları bu dersin içeriğini oluşturur. |
Ders Kaynakları |
Zeki Velidî Togan, Tarihte Usul, Enderun Kitabevi, İstanbul 1981
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1991 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarihin kaynakları: sözlü kaynaklar (tarihi şiirler, efsaneler, menkıbeler v.b) | Sözlü |
2 | Tarihin kaynakları: basılı ve görsel kaynaklar (kronikler, arşiv malzemeleri, arkeolojik kaynaklar, paralar, arma ve mühürler v.b.) | Sözlü |
3 | Kaynakların tenkidi | Sözlü |
4 | Tarih Felsefesine giriş | Sözlü |
5 | Tarih Felsefesinin temel soruları | Sözlü |
6 | Çeşitli Tarih Yazımı Anlayışları: Teokratik ve pragmatik yaklaşımlar | Sözlü |
7 | Materyalist ve pozitivist anlayışlar | Sözlü |
8 | Bilimsel tarih anlayışı | Sözlü |
9 | Vize Sınavı | Ders |
10 | Ekspresyonist anlayış | Ders |
11 | Sosyal tarihçilik ve Anal Ekolü | Ders Sözlü |
12 | Sözlü Tarih anlayışı | Ders Sözlü |
13 | Modern tarihyazımı | Ders Sözlü |
14 | Genel tekrar | Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarih metodolojisini bilir, tanımlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih metodolojisini bilir, tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |