Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Siyasi Tarihi (1945-2000) | TAR5034 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik dersler, ev ödevleri |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Amaç |
Siyasi kavramları öğrenir. Çok Partili Hayata Geçiş Sürecini öğrenir. İktidar-Muhalefet ilişkilerini analiz eder. Döneme ait yasal gelişmeleri öğrenir. Türk Siyasi Tarihinde öne çıkan partileri ve politikacıları öğrenir. |
Ders İçeriği |
Çok partili hayata geçiş, siyasi partiler, seçimler, politikacılar, yasalar, Anayasalar, darbeler. |
Ders Kaynakları |
Mahmut Goloğlu, Demokrasiye Geçiş, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Kuruluşundan Darbeye Demokrat Parti (3 cilt), Edt. Dilşen İnce Erdoğan, İsmail Hakkı Demircioğlu, Seda Şimşek, Yeditepe Yayınları. Abdi İpekçi, Ömer Sami Coşar, İhtilalin İçyüzü, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Türker Sanal, Demirel Hükümetleri, Sim Matbaacılık Bülent Ruscuklu, Demokrat Parti'den 12 Eylül'e, Alfa Yayınları İhsan Dağı, Özal'lı Yıllar, Beta Yayınları Doğan Gürpınar, Türkiye'de Doksanlı Yıllar, Telemak Dijital |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çok Partili Hayata Geçiş Nedenleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Demokrat Parti'nin Kurulmasına Giden Süreçte Yaşanan Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | 1950'ye Kadar Türkiye'de Siyaseti | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Demokrat Parti Dönemi (1950-1954) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Demokrat Parti Dönemi (1955-1960) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | 27 Mayıs Darbesi ve Askeri Vesayet Dönemi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Türk Siyasetinde İlk Koalisyon Hükümetleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Adalet Partisi Dönemi (1965-1971) | Ders Tartışmalı Ders |
9 | 12 Mart Döneminde Yaşanan Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | 12 Mart'tan 12 Eylül'e Türkiye'de Siyaset-I | Ders Tartışmalı Ders |
11 | 12 Mart'tan 12 Eylül'e Türkiye'de Siyaset-II | Ders Tartışmalı Ders |
12 | 12 Eylül Döneminde Türkiye | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Anavatan Partisi Dönemi (1983-1991) | Ders Tartışmalı Ders |
14 | 1990'lı Yıllarda Türkiye-I | Ders Tartışmalı Ders |
15 | 1990'lı Yıllarda Türkiye-II | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihi süreci içinde "İktidar, Muhalefet, Demokrasi, Darbe, Seçim, Anayasa" gibi terimleri kavrar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Türk Siyasetinin 1945-2000 Arasındaki Önemli Gelişmelerini Öğrenir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
1945-2000 Arasındaki Siyasi Partileri Öğrenir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
1945-2000 Arasında Öne Çıkan Türk Politikacıları Tanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
27 Mayıs, 12 Mart, 12 Eylül, 28 Şubat Süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi süreci içinde "İktidar, Muhalefet, Demokrasi, Darbe, Seçim, Anayasa" gibi terimleri kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Siyasetinin 1945-2000 Arasındaki Önemli Gelişmelerini Öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1945-2000 Arasındaki Siyasi Partileri Öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
1945-2000 Arasında Öne Çıkan Türk Politikacıları Tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
27 Mayıs, 12 Mart, 12 Eylül, 28 Şubat Süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |