Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Cumhuriyeti Sosyal Tarihi | TAR5035 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Amaç |
1923'ten günümüze Türkiye'de sosyal alanda yaşanan gelişmeleri öğretmek Devletin sosyal politikaları hakkında bilgi vermek Toplumsal değişim ve gelişmeleri incelemek |
Ders İçeriği |
Eğitim, kültür, ekonomi, inanç, sanat, sağlık, ulaşım, mutfak, gelenek-görenek, mimari gibi alanlarda Türkiye'de yaşanan gelişmeler ve bu gelişmelerin topluma yansımaları. |
Ders Kaynakları |
Tuğba Belenli, Türkiye'de Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), ATAM, 2017.
İlhan Tekeli, Selim İlkin, İkinci Dünya Savaşı Türkiye'si, İletişim Yayınları, 2018.
Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İletişim Yayınları, 1995
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders İçeriğinin ve Kapsamının Verilmesi | |
2 | Atatürk Döneminde Sosyal Politikalar (Eğitim) | |
3 | Atatürk Döneminde Sosyal Politikalar (Sağlık) | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Atatürk Döneminde Sosyal Politikalar (Ekonomi) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Atatürk Döneminde Sosyal Politikalar (Sanat ve Mimari) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Atatürk Döneminde Sosyal Politikalar (Kültür, Gelenek, Görenek) | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Atatürk Döneminde Sosyal Politikalar (Mutfak) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Yarı Yıl İçi Sınavları ve Sunumlar | Tartışmalı Ders |
9 | İkinci Dünya Savaşı Döneminde Türkiye'de Yaşanan Sosyal ve Kültürel Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İkinci Dünya Savaşı Döneminde Türkiye'de Yaşanan Eğitim ve Sağlık Alanındaki Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Soğuk Savaş Döneminde Türkiye'de Yaşanan Sosyal Gelişmeler | |
12 | Soğuk Savaş Döneminde Türkiye'de Yaşanan Ekonomik ve Kültürel Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Soğuk Savaş Döneminde Türkiye'de Yaşanan Eğitim ve Sağlık Alanındaki Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Soğuk Savaş Döneminde Türkiye'de Yaşanan Sanatsal Gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, Türkiye Cumhuriyeti'nde Sosyal Politikalar ile ilgili gelişmeleri öğrenir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci, Türkiye Cumhuriyeti'nde Sosyal Politikalar ile ilgili gelişmeleri dönemlerine göre ayırarak kıyaslama yapar. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumdaki gelişmelerin uygulanan sosyal politikalarla ilişkisini değerlendirir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci eğitim, kültür, sanat, sağlık, ekonomi, ulaşım, gelenek görenek gibi sosyal konuların tarihsel gelişimini bilimsel kapsamda analiz edebilir, yorumlama yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, Türkiye Cumhuriyeti'nde Sosyal Politikalar ile ilgili gelişmeleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, Türkiye Cumhuriyeti'nde Sosyal Politikalar ile ilgili gelişmeleri dönemlerine göre ayırarak kıyaslama yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumdaki gelişmelerin uygulanan sosyal politikalarla ilişkisini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci eğitim, kültür, sanat, sağlık, ekonomi, ulaşım, gelenek görenek gibi sosyal konuların tarihsel gelişimini bilimsel kapsamda analiz edebilir, yorumlama yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |