Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anayasa Hukuku | SBK201 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Deniz ALTINSOY |
Amaç |
Anayasa Hukuku dersi, anayasa kavramını, anayasal düzenin temel ilkelerini ve devletin işleyişini anayasa felsefesi çerçevesinde anlamayı amaçlamaktadır. Bu ders, anayasa hukuku ile insan hakları, egemenlik, hukuk devleti gibi temel kavramları ilişkilendirerek öğrencilerin anayasal sistemler hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamayı hedefler. |
Ders İçeriği |
Ders, anayasa kavramını, türlerini ve tarihsel gelişimini, devletin unsurlarını, organlarını ve erkler ayrılığı ilkesini kapsamlı şekilde inceler. Ayrıca insan hakları, anayasanın üstünlüğü, anayasa değişiklikleri ve yargısal denetim mekanizmaları gibi konular ele alınır. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve karşılaştırmalı anayasa hukuku uygulamaları da dersin önemli bir parçasını oluşturur. |
Ders Kaynakları |
Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi, 16. Baskı, Bursa, 2010.
Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, Beta Yayınları, Ekim 2024 Yavuz Atar, Türk Anayasa Hukuku, Seçkin Yayınları, 2024 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Anayasacılık hareketleri, anayasaların türleri ve tarihsel gelişimi. | |
3 | Devletin unsurları ve devlet biçimleri. Hükûmet sistemleri | |
4 | Egemenlik, demokrasi ve anayasal düzen. | |
5 | Hukuk devleti ve kuvvetler ayrılığı ilkesi. | |
6 | İnsan haklarının anayasal güvenceleri. | |
7 | Anayasanın üstünlüğü ve normlar hiyerarşisi. | |
8 | Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın genel özellikleri. | |
9 | Yasama organı ve anayasal işleyişi. | |
10 | Yürütme organı ve anayasal çerçevesi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Devlet, birey ve anayasa ilişkisini temel hak ve özgürlükler bağlamında anlar ve yorumlar. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Anayasa Hukukuna hakim olan temel kavram ve kurumları öğrenir. | Ödev / Proje | Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dünyada ve Türkiye'de Anayasadan kaynaklanan siyasal, toplumsal ve kültürel sorunları tartışma becerisi kazanır. | Ödev / Proje | Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Devlet, birey ve anayasa ilişkisini temel hak ve özgürlükler bağlamında anlar ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Anayasa Hukukuna hakim olan temel kavram ve kurumları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dünyada ve Türkiye'de Anayasadan kaynaklanan siyasal, toplumsal ve kültürel sorunları tartışma becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |